نشست گروه 20 درخصوص مقابله با کرونا با مشارکت"شرکای دزد و رفیقان قافله"

نشست گروه 20 درخصوص مقابله با کرونا با مشارکت
چهارشنبه 6 فروردين 1399 - 20:23

العالم - یک خبر چند خط تحلیل

خبر:

عربستان اعلام کرد نشست فوق العاده سران گروه 20 با محوریت مبارزه با شیوع کرونا و جلوگیری از تاثیرات انسانی و اقتصادی این ویروس، روز پنجشنبه (7 فروردین) 26 مارس جاری به صورت مجازی برگزار خواهد شد..

تحلیل:

  • سران سازمان ملل و سازمان های بین المللی و جهانی و گروه های ویژه و کارشناسان همگی بر نقش منفی این گروه در تعامل با بحران شیوع ویروس کرونا اذعان دارند و این نقش منفی منجر به افزایش شیوع کرونا در جهان شده است.

  • عربستان ریاست این نشست را بر عهده دارد، کشوری که به دنبال "حل این بحران و جلوگیری از تاثیرات انسانی " است بیش از پنج سال است که جنگ ظالمانه علیه یمن را فرماندهی می کند، جنگی که موجب انتشار گسترده بیماری های واگیردار و قحطی در یمن شده و وضعیت این کشور را به بزرگترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل کرده است.

  • عربستان که به دنبال کاهش و جلوگیری از آثار منفی ویروس کرونا در عرصه انسانی در برگزاری نشست گروه 20 است، دلیل اصلی انتشار کولیرا و دیگر بیماری های واگیر داری که هر ده دقیقه جان یک کودک یمنی را می گیرد، بوده و هست.

  • عربستان مسئول اصلی محرومیت یمنی ها از غذا، دارو و حتی آب آشامیدنی است پس از آنکه همه زیر ساخت های یمن از جمله شبکه توزیع و منابع آب آشامیدنی را از بین برده است. آن هم در حالی که طبق تاکید سازمان بهداشت جهانی وجود آب آشامیدنی سالم یکی از مواردی است که در مقابله با ویروس کرونا ضروری است.

  • آمریکا که ریاست گروه 20 را در مقابل میلیاردها دلار دریافت هزینه، به عربستان اعطا کرده است تا به این وسیله تصویر سیاهی را که از ولیعهد سعودی در قتل جمال خاشقچی و کشتار کودکان و زنان بیگناه یمنی در جهان ارائه شده است، تتغییر دهد نیز شریک عربستان در همه جرایم ضد انسانی سعودی در جنگ علیه یمن است، چنانکه همچنان شمار کسانی که براثر قحطی در یمن جان خود را از دست می دهد از شمار کسانی که بر اثر کرونا در جهان جان خود را از دست می دهند بیشتر است.

  • در وقاحت و رسوایی آمریکا همین بس که در حالی که ادعای بررسی بازتاب شیوع کرونا در جهان است، همچنان به تحریم ظالمانه علیه ایران ادامه می دهد و مانع از آن می شود که شرکت های دارویی در جهان جهت مقابله و مداوای کرونا به ایران دارو بفروشند و اینگونه شمار زیادی از شهروندان ایرانی بر اثر تروریسم دارویی و درمانی آمریکا جان خود را از دست می دهند.

  • در زمانی که سازمان های بین المللی و در راس آن سازمان ملل از حکومت های جهان می خواهد تا در راستای تشریک مساعی درخصوص مقابله با کرونا به جنگ ها، تحریم ها و محاصره های یک جانبه علیه ملت ها پایان دهند، دولت نژاد پرست و تروریست ترامپ از مجازات شرکت ها و اشخاص و گروههای مختلف در که خلاف تحریم های آمریکا علیه ایران عمل کنند، سخن می گوید.

  • اغلب اعضای گروه بیست از جمله آمریکا، در جنایات آل سعود در یمن و جنایات ترامپ علیه ایران شریک هستند و این اعضا در تلاش هستند تا از آمریکا در فروش تسلیحات به عربستان جهت کشتار کودکان یمنی پیشی گیرند و با ترامپ در محاصره ظالمانه ملت ایران که در فرایند مقابله با کرونا تاثیر گذاشته، شریک هستند و مصداق بارز این ضرب المثل هستند" شریک دزد و رفیق قافله"

پربیننده ترین خبرها