انصارالله: کاهش تنش با عربستان در شرایط کنونی غیرممکن است

انصارالله: کاهش تنش با عربستان در شرایط کنونی غیرممکن است
جمعه 8 فروردين 1399 - 03:29

سخنگوی جنبش انصارالله در واکنش به موافقت ائتلاف سعودی با درخواست سازمان ملل برای برقرای آتش‌بس در یمن گفت که کاهش تنش با عربستان سعودی در سایه جنگ و محاصره ممکن نیست.

العالم-یمن

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن پنجشنبه شب در سخنانی به موافقت ائتلاف سعودی با درخواست سازمان ملل درباره آتش‌بس در یمن واکنش نشان داد.

عبدالسلام گفت: کاهش تنش و درگیری یمن و عربستان با توجه به ادامه محاصره و جنگ ائتلاف سعودی، غیر ممکن است.

وی تصریح کرد: طرح صنعاء برای آزادی یک خلبان و افسران سعودی در ازای آزادی زندانیان حماس را به ریاض ارائه خواهیم کرد.

از سوی دیگر، «ضیف الله الشامی» وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن گفت: ائتلاف سعودی که دست نشانده کاخ سفید است، به حملات و بمباران یمن ادامه می‌دهد.

وی که با شبکه المیادین گفت‌وگو می‌کرد، افزود: دشمن علاوه بر حمله نظامی، به ما حمله ویروس کرده است و همانگونه که با سلاح و تجهیزات نظامی آنها مقابله کردهایم، با سلاح ویروسی آنها نیز مقابله خواهیم کرد.

الشامی در ادامه به طرح و پیشنهاد رهبر انصارالله یمن درباره بازداشت فلسطینیان در عربستان اشاره کرد و گفت: الحوثی با مطرح کردن این پیشنهاد خود، همه موانع طایفه‌ای که دشمنان تلاش می‌کنند آن را پیش روی امت اسلامی قرار دهند، کنار زد.

وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن افزود: برادران ما در فلسطین، بخش جدایی ناپذیر ما هستند و ما آماده هستیم جان خود را برای آزادی فلسطین فدا کنیم.

وی اعلام کرد که طرح الحوثی، عربستان را در تنگنا قرار می‌دهد و هرگونه مخالفت عربستان با این طرح، نشانه قرار گرفتن این کشور در کنار رژیم اشغالگر است.

پربیننده ترین خبرها