کرونا به کرملین هم رسید

کرونا به کرملین هم رسید
جمعه 8 فروردين 1399 - 16:53

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد: با وجود آنکه آزمایش کرونای یکی از کارکنان کرملین مثبت اعلام شده اما وی قرنطینه شده و اقدامات بهداشتی لازم برای پاک سازی محیط صورت گرفته و جای هیچ نگرانی نیست.

العالم - اروپا

دمیتری پسکوف روز جمعه در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه هیچ گونه تماسی با این فرد نداشته است و همه چیز تحت کنترل قرار دارد.

وی ادامه داد: تدابیر لازم برای حفاظت از رئیس جمهوری روسیه تشدید شده است و پاکسازی و آزمایش کارکنان به صورت مستمر ادامه دارد.

گفتنی است، پوتین دو روز پیش و در حالی که عبور و مرور افراد بالای ۶۰ سال در روسیه ممنوع شده بود، برای افزایش سطح اطمینان روسها از کنترل اوضاع در این کشور با وجود گسترش کرونا، به بیمارستانی در جنوب مسکو که محل نگهداری بیماران کرونایی است مراجعه کرد و از نزدیک در جریان امور قرار گرفت.

بسیاری از کارشناسان امنیتی در مسکو مدعی هستند که رئیس جمهور ۶۷ ساله روسیه بر خلاف نظر تیم حفاظت خود راهی بیمارستان شده است تا از وجود امکانات برای مقابله با کرونا در مسکو اطمینان حاصل کند.

سرکشی چند باره از مناطق زلزله زده یا حادثه دیده در نقاط مختلف روسیه از جمله اخلاقیات پوتین است هر چند که رسانه های غربی او را متهم به اقداماتی در جهت کسب محبوبیت بیشتر در روسیه می‌کنند.

او در حال حاضر حمایت بیش از ۷۰ درصد روس‌ها را دارد و پس از کرونا نیز به دنبال تغییر قانون اساسی به شکلی است که اجازه شرکت دوباره او در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ میلادی را می‌دهد، مجلس دوما، شورای فدراسیون و کمیته قانون اساسی روسیه همگی خواستار حضور دوباره او در قدرت شده اند.

بیماری همه گیر کرونا از سه ماه پیش در شهر ووهان چین پدیدار شد و منجر به جانباختن ۳ هزار و ۲۹۲ چینی و مبتلا شدن بیش از ۸۱ هزار تبعه این کشور به این ویروس شد با این وجود از یک هفته پیش کشوری که مبدا انتشار این ویروس در جهان است مدعی شده که دیگر فرد جدیدی در این کشور به ویروس کرونا مبتلا نشده است.

از آن زمان تاکنون کرونا در حال پیشروی در بیش از ۱۷۰ کشور جهان است و از حدود یک ماه پیش در ایران نخستین قربانیان خود را گرفت.

درحال حاضر بیش از ۲۹ هزار نفر در ایران به این ویروس که برخی را به کام مرگ می کشاند مبتلا شده اند و بیش از دو هزار و ۲۰۰ نفر از هموطنانمان جان خود را از دست داده اند.

تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار نفر در جهان به این ویروس مبتلا و حدود ۱۱۱ هزار نفر نیز نجات یافته و بیش از ۲۳ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

ایتالیا با بیش از هشت هزار جانباخته بیشترین آمار فوتی در این بحران جهانی را به خود اختصاص داده است و پس از این کشور اسپانیا با چهار هزار کشته تا امروز در جایگاه دوم است ضمن اینکه ایالات متحده آمریکا از نظر تعداد مبتلا با بیش از ۸۵ هزار مبتلا و یک هزار و ۲۸۸ کشته تا این لحظه چین مبدا انتشار ویروس را هم از نظر شیوع پشت سر گذاشته است.

گفتنی است، روسیه از فردا با آغاز تعطیلی عمومی به مدت یک هفته عملا وارد قرنطینه می شود ضمن اینکه از امروز تمامی خطوط هوایی روسیه به دیگر کشورها بسته شده است و هواپیماها تنها برای بازگرداندن روسها به این کشور در فرودگاه های روسیه بر زمین می نشینند.

ایرنا

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها