پنتاگون: عملیات نظامی آمریکا با وجود شیوع کرونا ادامه می‌یابد

پنتاگون: عملیات نظامی آمریکا با وجود شیوع کرونا ادامه می‌یابد
شنبه 9 فروردين 1399 - 13:25

«جان هیتون» معاون رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا تاکید کرد که عملیات نظامی آمریکا در خارج از کشور با وجود شیوع ویروس کرونا که سربازان را به اتخاذ اقدامات احتیاطی بی‌سابقه ای برای محافظت از خودشان در مقابل این ویروس مجبور کرده است، ادامه می‌یابد.

العالم - آمریکا

به گزارش روز شنبه خبرگزاری فرانسه، هیتون در گفت وگو با گروهی از خبرنگاران با بیان اینکه کرونا «هیچ تاثیری در عملیات نظامی آمریکا ندارد»، گفت: ماموریتی که ما در زمان حاضر در سراسر جهان انجام می دهیم همچنان طبق همان قوانین و همان مدلی انجام می شود که یک یا دو ماه پیش صورت می گرفت.

وی با تاکید بر اینکه تعداد سربازان آمریکایی مبتلا به کرونا در خارج از کشور «بسیار محدود است»، افزود: ما خود را با محدودیت ها و ممنوعیت های مختلف وفق می دهیم اما ویروس کرونا هیچ تاثیری در ماموریت های ما ندارد.

پنتاگون روز چهارشنبه گذشته اعلام کرد که به مدت دو ماه تمام تحرکات نظامیان آمریکا در سراسر جهان از جمله عملیات اعزام سربازان به مناطق جنگی یا بازگرداندن آنها به کشور را به عنوان بخشی از تلاش ها برای مهار ویروس کرونا تعلیق کرده است.

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که «مارک اسبر» وزیر دفاع آمریکا دستورالعمل توقف نقل و انتقالات همه کارکنان غیرنظامی و نظامی پنتاگون در خارج از کشور و خانواده های آنان را برای مدت ۶۰ روز اعلام کرد.

وزارت دفاع آمریکا صبح دیروز (جمعه) نیز اعلام کرد که ۶۵۲ مورد ابتلای به ویروس کووید ۱۹ در میان نیروهای نظامی و غیرنظامی، اعضای خانواده و پیمانکاران ارتش آمریکا ثبت شده و یک پیمانکار هم بر اثر ویروس درگذشته است.

فارس

پربیننده ترین خبرها