تماس هنیه با ملادینوف درباره تاثیر کرونا بر وضعیت فلسطین      

تماس هنیه با ملادینوف درباره تاثیر کرونا بر وضعیت فلسطین      
يکشنبه 10 فروردين 1399 - 10:59

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در یک ویدئو کنفرانس با نیکولای میلادینوف نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل و شماری از معاونان وی شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا در جهان و بازتاب آن بر وضعیت فلسطین را بررسی کردند.

العالم - فلسطين

حماس در اظهاراتی مطبوعاتی گفت :میلادینوف از تلاش های سازمان ملل با سازمان بهداشت جهانی و آژانس کمک رسانی به آوارگان فلسطینی برای رفع نیازهای مرحله کنونی کشورهای و دیدارهای مختلف با همه مسئولان از جمله تشکیلات خودگردان و رژیم اشغالگر صهیونیستی خبر داد.

حماس گفت: هنیه وضعیت کنونی فلسطینیان در نوار غزه و کرانه باختری اشغالی و اردوگاههای آوارگان در الشتات و بازتاب شیوع این بیماری بر فلسطینیان و هم چنین اقدامات اشغالگران در محاصره غزه و ایست های بازرسی در کرانه باختری شرح داد.

رئیس دفتر سیاسی حماس بر اساس این بیانیه به نقش قطر، مصرو ترکیه در کمک به ملت فلسطین پرداخت و تاکید کرد مرحله کنونی مستلزم تلاش همه طرف ها و انجام تعهداتشان نسبت به ملت فلسطین است .

وی افزود: این مرحله حساس است وباید بالاترین حد همکاری و هماهنگی و برنامه های مشترک وجود داشته باشد.

حماس بر توافق بر ضرورت ادامه همکاری و هماهنگی برای مقابله با خطرات کنونی تاکید کرد.

از سوی دیگر اسماعیل هنیه در تماس تلفنی با رئیس کل دستگاه اطلاعاتی مصر بر اهمیت ادامه عمل مشترک و تلاش همه طرف ها برای مقابله با این بیماری تاکید کرد.

دو طرف هم چنین درباره اقدامات انجام شده در این زمینه و نیازها برای موفقیت در مقابله با آن و پیشگیری و رفع نیازهای شهروندان نوار غزه با یکدیگر گفت وگو کردند.

پربیننده ترین خبرها