افرایش شمار مبتلایان به کرونا در کشورهای عربی

افرایش شمار مبتلایان به کرونا در کشورهای عربی
يکشنبه 10 فروردين 1399 - 17:21

آمار رسمی و جدید شمار مبتلایان به کرونا در کشورهای عربی از افزایش روز افزون آنها حکایت دارد که این امر موجب تشدید تدابیر پیشگیرانه در این کشورها شده است.

العالم - کرونا در جهان

شیوع بیماری کرونا در کشورهای عربی نیز به رغم تشدید تدابیر پیشگیرانه با گسترش روز افزون همراه بوده است.

عربستان

مقامات عربستان در راستای تدابیر اتخاذ شده برای مقابله با شیوع بیشتر ویروس کرونا در این کشور از اعمال منع آمد و شد در استان «جده» و بسته شدن ورودی و خروجی‌های این شهر خبر داد.

خبرگزاری رسمی عربستان(واس) زمان اجرای قانون قرنطینه در استان جده که به فرمان پادشاه عربستان صورت گرفته است، از سه بعد از ظهر امروز اعلام کرد.

بر اساس این تصمیم گروه‌های خاص از قانون منع تردد در شهر مستثنی هستند.

دولت عربستان پیش از این قانون منع آمد و شد را در ریاض، مکه مکرمه و مدینه منوره اجرا کرده است و استان القطیف را هم کاملا در قرنطینه گذاشته است.

عربستان با ثبت ۹۹ مورد جدید مبتلا به ویروس در روز شنبه تاکنون از ثبت ۱۲۰۳ مبتلا به کرونا در عربستان خبر داد و مدعی شده که تاکنون فقط چهار نفر از آنها جان باختند.

کویت

وزارت بهداشت کویت از شناسایی ۲۰ مورد جدید مبتلای قطعی به ویروس کرونا در این کشور خبر داد و گفت که شمار کل مبتلایان در این کشور به ۲۵۵ مورد رسیده است.

فلسطین

در سرزمین‌های اشغالی امروز یکشنبه اعلام شد که با ثبت دو مورد جدید ابتلا به کرونا شمار کل مبتلایان آنجا به ۱۰۶ رسیده است.

عمان

وزارت بهداشت عمان هم امروز از ثبت ۱۵ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد و گفت که شمار کل مبتلایان به ۱۶۷ نفر رسیده که از این میان ۲۳ نفر بهبود یافتند.

این وزارتخانه همچنان از مردم می‌خواهد به توصیه‌های آن عمل کرده و جز در موارد ضروری از خانه خارج نشوند.

عمان در این خبر به تعداد جان باختگان از بیماری کرونا در این کشور اشاره‌ای نکرده است.

تونس

وزارت بهداشت تونس هم از ثبت ۵۱ مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور خبر داد و گفت تاکنون آزمایش ۲۷۸ نفر درباره ابتلا به ویروس کرونا مثبت بوده است.

به گفته این وزارتخانه تاکنون شمار کل جان باختگان بر اثر کرونا در تونس به ۸ نفر رسیده است.

لبنان

در لبنان نیروهای امنیتی این کشور چادرهای تحصن‌کنندگان در مرکز بیروت را برچیده و خیابان‌هایی را که تظاهرات‌کنندگان از زمان آغاز اعتراضات اکتبر گذشته در این کشور مسدود کرده بودند، بازگشایی کردند.

نیروهای امنیتی در حین برچیدن چادرها با مقاومت ده‌ها نفر از معترضانی روبه رو شدند که با وجود شرایط حاکم بر لبنان از حیث شیوع ویروس کرونا همچنان در چادرها به سر می‌بردند.

یک مقام امنیتی لبنان گفت: «راه‌های منتهی به میدان ریاض الصلح همچنان مسدود است با وجود اینکه میدان الشهدا به روی عبور و مرور باز است».

دولت لبنان از ۱۵ مارس با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا در این کشور حالت فوق العاده پزشکی اعلام کرده است.

مقامات لبنان از هفته گذشته قانون منع آمد و شد شبانه از ساعت هفت عصر تا پنج صبح در سراسر این کشور وضع کردند.

لبنان امروز یکشنبه با ثبت 26 مورد جدید ابتلا به کرونا شمار کل مبتلایان را ۴۳۸ نفر اعلام کرده کرده و گفته که با ثبت دو مورد جدید فوتی شمار کل جان باختگان تا به امروز به ۱۰ نفر رسیده است.

مصر

وزارت بهداشت مصر شامگاه شنبه اعلام کرد که محله‌ها و روستاهایی را در قریب به 10 استان این کشور به مدت ۱۰ روز قرنطینه کرده است.

در همین حال دولت مصر از مردم خواسته برای مدت دستکم ۱۴ روز در منازلشان بمانند و جز در موارد ضرور از منزل خارج نشوند.

مصر روز شنبه از ثبت ۴۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور خبر داد تا آمار کلی مبتلایان به کرونا در این کشور به ۵۷۶ نفر رسیده باشد که از میان با فوت شش نفر دیگر آمار کل فوتی‌ها به ۳۶ نفر رسیده است.

مصر هم همچنان در برخورد با آنهایی که به تعبیر آن اخبار و آمار نادرست درباره شیوع کرونا منتشر می‌کنند، چشکی عمل کرده و دادستانی این کشور اعلام کرد که مجازات از شش ماه حبس و جریمه 20 هزارپوندی در انتظار متخفان است.

قطر

وزارت بهداشت قطر روز گذشته از ثبت نخستین فوتی مبتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد که مربوط به یک تبعه بنگلادشی ساکن قطر بوده است.

وزارت بهداشت قطر همچنین از ثبت ۲۸ مورد جدید ابتلا به کرونادر این کشور خبر داد.

شرکت خطوط هوایی قطر هم امروز یکشنبه اعلام کرد که تا زمانی که نیاز به بازگشت مسافران به کشورهایشان وجود داشته باشد پروازها ادامه دارد.

خطوط هوایی قطر از معدود کشورهایی است که پروازهای خود را با شیوع ویروس کرونا در کشورش کاملا قطع نکرده است.

لیبی

در لیبی آمار مبتلایان به کرونا تا به امروز سه نفر اعلام شده است.

الجزائر

وزارت بهداشت الجزائر از ثبت سه مورد جدید فوتی و ۴۵ مورد مبتلا به کرونا در این کشور خبر داد و شمار کل مبتلایان را ۴۵۴ نفر اعلام کرد.

امارات

وزارت بهداشت امارات از ثبت ۶۳ مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور خبر داد و شمار کلی را تا به امروز ۴۶۸ نفر مبتلا اعلام کرد.

عراق

وزارت بهداشت عراق امروز یکشنبه اعلام کرد که با ثبت ۴۱ مورد مبتلای قطعی به ویروس کرونا شمار مبتلایان در این کشور به ۵۴۷ مورد رسیده است.

به گفته وزارتخانه بهداشت عراق شمار بهبودیافتگان به ۱۴۳ و شمار فوتی‌ها به ۴۲ نفر رسیده است.

موریتانی

موریتانی هم تا روز گذشته شمار کل مبتلایان را ۵ نفر اعلام کرده است.

مغرب

وزارت بهداشت مغرب هم صبح امروز یکشنبه از ثبت ۳۷ مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور خبر داد و گفت که شمار مبتلایان قطعی به این بیماری در مغرب به ۴۳۷ نفر رسیده است.

این وزارتخانه شمار کلی جان باختگان بر اثر این بیماری را هم تا به امروز ۲۶ نفر اعلام کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها