تئاتر "زندان الحسکه" با کارگردانی و بازی ضعیف

تئاتر
دوشنبه 11 فروردين 1399 - 14:51

با انتشار خبر فرار تروریست های داعش از زندان الحسکه اهمیت هشدارهای فرماندهان مقاومت در عراق و سوریه درخصوص اقدامات آمریکا برای بازگرداندن گروه های تروریستی و در راس آن داعش به عراق و سوریه و تقویت آنها جهت توجیه حضور خود در این کشور آَشکار می شود.

العالم-درگوشی

در زندان مرکزی "گویران" که شب گذشته داعش در مقابل دیدگان آمریکا بر آن سیطره پیدا کرد،5000هزار تروریست داعش از 54 کشور مختلف زندانی بودند، این زندان تحت کنترل شبه نظامیان کُرد مورد حمایت اشغالگران آمریکایی قرار داشت و همین امر ابهامات زیادی درخصوص نقش آمریکا در شورش و فرار زندانیان داعش از این زندان را بر انگیخته است.

ناظران با تاکید بر نقش آمریکا در عملیات فرار زندانیان داعش، این سوال را مطرح می کنند که با توجه به اینکه این زندان از هر طرف، زمینی و هوایی تحت محاصره و نظارت آمریکا است، این زندانیان چطور توانستند حجم زیادی از تسلیحات را در اختیار داشته و با توسل به این تسلیحات شورش و از زندان فرار کنند؟

اظهارات "مایلز کاگینز" سخنگوی ائتلافی که آمریکا در عراق و سوریه ریاست آن را بر عهده دارد، درباره اتفاقاتی كه در الحسكه رخ داد، مبنی بر آنکه " هیچ کدام از اعضای برجسته داعش در این زندان حضور نداشتند"، باعث افزایش شبهات ناظران در مورد نقش آمریكا در نمایش "زندان گوران" شد.

بیان چنین اظهاراتی از سوی این فرمانده نظامی آمریکایی و تلاش وی برای کم اهمیت جلوه دادن موضوع، حاوی پیام بسیار آشکاری از سوی آمریکا به ملت سوریه و عراق است مبنی بر آن که احیای داعش فقط به تصمیم آمریکا بستگی دارد و هر زمان که منافع آمریکا در عراق و سوریه توسط گروهای مقاومت و نیروهای مسلح سوری و عراقی به خطر بیفتد این تصمیم اتخاذ می شود.

نمایشی که آمریکا در فرار زندانیان داعش از زندان الحسکه آن را کارگردانی کرده بود، صرف نظر از ضعف در بازی و کارگردانی این نمایش به دنبال موفقیت های اخیر ارتش سوریه و همپیمانانش در شمال سوریه و همچنین اصرار بر پاکسازی کامل شمال این کشور از گروههای تروریستی و در راس آن تروریست های تحت حمایت آمریکا و همچنین پافشاری مردم عراق بر خروج نظامیان اشغالگر آمریکایی از این کشور، صورت گرفت، چرا که تمام بهانه های آمریکا مبنی بر ادعای مقابله با داعش از میان رفته بود و بار دیگر آمریکا تلاش می کند با برگه داعش وارد بازی شود.

اما داعش دیگر مهره سوخته آمریکا محسوب می شود، محور مقاومت آن را برای همیشه سوزاند و امروز نوبت آن است که دست آمریکایی برای همیشه بریده شود تا امنیت و پایداری سوریه و عراق خدشه دار نشود، امروز عزم محور مقاومت برای قطع این دست گناهکار بویژه پس از شهادت سپهبد سلیمانی و المهندس مضاعف شده است تروریستی دو برابر بیشتر از قتل دو رهبر شهید قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس شد.

اما داعش دیگر برگ سوخته آمریکا محسوب می شود، محور مقاومت این برگ را برای همیشه سوزاند و حال امروز نوبت دست آمریکاست ، که برای همیشه بریده شود تا امنیت و ثبات در عراق و سوریه نهادینه شود.امروز عزم محور مقاومت برای قطع این دست گناه آلود آمریکا در منطقه بویژه پس از شهادت سپهبد سلیمانی و المهندس مضاعف شده است

سعيد محمد

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها