الوفاق: آیا زمان آن فرا نرسیده که بحرینی ها به کشورشان بازگردند

الوفاق: آیا زمان آن فرا نرسیده که بحرینی ها به کشورشان بازگردند
چهارشنبه 13 فروردين 1399 - 18:57

پس از وفات هفتمین شهروند بحرینی در ایران که در انتظار بازگشت به کشورش بوده است، جمعیت الوفاق بحرین تاکید کرد که بحرینی های گرفتار درخارج از کشور و خانواده هایشان حمایت می کند.

العالم ـ بحرین

حاج عبدالنبی عبدالله هفتمین شهروند بحرینی که اخیرا پس از وخیم شدن وضعیت سلامتش جان خود را از دست داد؛ وی از جمله کسانی بود که در ایران منتظر بازگشت به کشورش بحرین بود.

جمعیت الوفاق با صدور بیانیه ای اظهار داشت که از تمام بحرینی های گرفتار و خانواده های آنها در بازگشت به کشور در اولین فرصت ممکن حمایت می کند و می بایست تمام این افراد بدون هیچ تاخیر و وقت کشی به کشور بازگردند و تاریخ هایی که دولت اعلام کرده است، به سبب آنکه بسیار طولانی مدت هستند، قابل قبول نیستند.

در این بیانیه آمده است که خانواده های بحرینی ها در خارج از کشور اظهار داشتند که تاریخ های تعیین شده برای بازگشت ممکن است به تلفات بیشتری بی انجامد و جان بسیاری دیگر را در معرض خطر قرار دهد بویژه در کشورهایی که میزان خطر در آنها رو به افزایش است و شرایط بهداشتی و سلامت در آنجا پیچیده است.

الوفاق با ابراز تشکر و قدردانی از تمام تلاش های صورت گرفته، توضیح داد که وضعیت بحرینی های گرفتار کاملا یک وضعیت انسانی است و با درنظر گرفتن مسائل انسانی و طبق محاسبات پزشکی دقیق می بایست به وضعیت آنها رسیدگی شود.

الوفاق برای تاکید بر امکان انتقال و بازگشت شهروندان بحرینی به کشور، به برخی نمونه ها از انتقال اتباع خارجی به کشورهایشان اشاره کرد و گفت که تمام بهانه ها غیرمنطقی هستند. زیرا به گفته وزیر راه و ترابری فرانسه تاکنون 80 هزار فرانسوی توانستند در عرض 6 روز به کشور بازگردند.

خالد عبدالله بالهول سرپرست وزارت خارجه و همکاری بین المللی در کشور امارات گفت که تاکنون 39 عملیات هوایی و زمینی برای انتقال شهروندان اماراتی به کشور صورت گرفت. و تاکنون 1743 نفر به کشور بازگشتند و در روزهای اندک آتی نیز قرار است 25 عملیات دیگر برای انتقال دیگر اماراتی ها صورت گیرد.

سعد عتیبی سخنگوی اداره کل خطوط هواپیمایی مدنی کویت اظهار داشت که دولت کویت طی 5 روز گذشته 2713 نفر از شهروندان خود را از 11 کشور به کویت بازگرداند.

دولت لبنان نیز اعلام کرد که طرحی برای انتقال 10000 نفر از لبنانی های خارج از کشور طی 14 روز آغاز کرده است.

بوراوی الامام مدیر دفتر اطلاع رسانی و ارتباطات در وزارت امورخارجه تونس نیز اعلام کرد که مقامات تونسی 7270 نفر از اتباع خود در خارج از کشور را طی 12 روز به کشور بازگرداندند و تلاشها برای انتقال دیگر شهروندان ادامه دارد.

مقامات آمریکا نیز اعلام کردند که عملیات بازگشت گردشگران آلمانی در شماری از کشورها به سبب بحران کرونا تا حدود زیادی رو به اتمام است. هیکو ماس وزیر خارجه آلمان گفت: 120 هزار نفر ازمسافران در مدت اندکی به کشور بازگشتند و تلاشها برای انتقال 80 هزار نفر دیگر ادامه دارد.

جمعیت وفاق تاکید کرد که بازگشت تمام بحرینی های گرفتار در دیگر کشورها به صورت فوری فقط به اراده و عزم جدی نیاز دارد و می بایست تمام مسائل جانبی کنار گذاشته شود و فقط خواسته ملت بحرین و درخواست کمک بحرینیهای خارج از کشور و خویشاوندان آنها درنظر گرفته شود تا قبل ازماه رمضان به کشور بازگردند و مرگ 7 نفر از آنها می بایست احساس مسئولیت ملی در قبال این پرونده را افزایش دهد. وطرفهای ذیربط اینک باید از طرحی برای انتقال اتباع بحرینی در خارج از کشور خبر دهند.

الوفاق در پایان گفت: تاخیر 36 روزه در حل و فصل این پرونده و سپس اعلام طرحی 60 روزه برای انتقال این دسته از بحرینی ها ، اقدامی بس دشوار و غیرقابل باور و غیرقابل قبول است؛ بلکه می بایست طرحی محکم و فوری و با درنظر گرفتن مسائل انسانی و بهداشتی همانند دیگر کشورها تهیه و تدوین گردد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها