ادامه جرایم و جنایات گروه های مسلح در عفرین با چراغ سبز ترکیه

ادامه جرایم و جنایات گروه های مسلح در عفرین با چراغ سبز ترکیه
جمعه 15 فروردين 1399 - 11:12

دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان اعلام کرد که در ماه مارس منازل شهروندان ساکن عفرین با موافقت ضمنی ترکیه به فروش گذاشته شده است. این مرکز گفت که حدود 45 تن از شهروندان به دست گروه های مسلح وابسته به آنکارا ربوده شده اند.

العالم - سوریه

این مرکز همچنین خاطرنشان کرد که با گذشت بیش از دو سال از سیطره نیروهای ترکیه و گروه های مسلح وابسته به آن بر شهر عفرین، این گروه ها با چراغ سبز ترکیه از هیچ فشار و ظلمی به اهالی عفرین چه آنهایی که در شهر مانده و حاضر به مهاجرت نشدند و چه آنهایی که اموال و املاکشان توقیف و خودشان مجبور به مهاجرت شده اند، فروگذار نکرده اند.

این مرکز افزود این شهر در مارس گذشته شاهد ده ها مورد آدم ربایی، غارت، بازداشت و سرقت و جرایم دیگر بوده است. بر اساس آمارهای این مرکز، گروه های مسلح وابسته به آنکارا 43 تن از شهروندان را از مناطق مختلف عفرین، جندیرس، شران، معبطلی و دیگر مناطق ربوده و با خود بردند؛ اندکی بعد تعدادی از آنها آزاد شدند اما بقیه به اتهام ها و بهانه های مختلف در زندان به سر می برند.

از سوی دیگر دولت ترکیه در اوایل ماه مارس گذشته به گروه های مسلح برای فروش املاک و دارایی های کردها چراغ سبز نشان داد. دیده بان حقوق بشر سوریه تأکید کرد در این مرحله گروه های مسلح وابسته به آنکارا اقدام به فروش منازل کردهایی کردند که تحت فشار حملات ترکیه مجبور به ترک خانه شده بودند. خانه های آنها به قیمت 3 تا 5 هزار دلار آمریکا فروخته شد.

این مرکز تصریح کرد که گروه های مسلح در چارچوب سیاست ترکیه برای کوچاندن اهالی عفرین اقدام به فروش املاک کردها می کند یا آنها را اجاره می دهد. کردها می ترسند از ربوده شدن یا بازداشت به بهانه های مختلف غروب از خانه خارج شوند.

این مرکز همچنین گفت گروه موسوم به "الجبهه الشامیه" به منظور گرفتن مالیات به مبالغ مختلف، مغازه ها را در منطقه معبطلی در حومه عفرین پلاک گذاری کرده است. آنها همچنین اقدام به خاک برداری و حفاری با ادوات سنگین در نزدیک آثار باستانی کرده اند.

پربیننده ترین خبرها