کرونا قیس سعید را در کاخ ریاست جمهوری تونس ماندگار کرد

کرونا قیس سعید را در کاخ ریاست جمهوری تونس ماندگار کرد
دوشنبه 18 فروردين 1399 - 18:57

کرونا رئیس جمهور تونس را درکاخ ریاست جمهوری این کشور ماندگار کرد و خشونت علیه زنان تونسی را به ۵ برابر افزایش داد.

العالم - تونس

به گزارش روزنامه تونسی الشروق، یگان محافظ رئیس جمهور و شخصیت‌های بلندپایه تونس با اشاره به شیوع ویروس کرونا در این کشور اعلام کرد: با توجه به ضرورت حضور پیوسته رئیس جمهور در دفتر کارش، قیس سعید از محله مسکونی اش واقع در منطقه المنیهله پایتخت به محل اقامتش در کاخ کارتاژ (قرطاج) منتقل شد.

این یگان حفاظتی هدف از انتقال قیس سعید و خانواده‌اش به کاخ ریاست جمهوری را تامین امنیت آنها در شرایط اضطراری حاکم بر تونس به دلیل شیوع ویروس کرونا عنوان کرد.

در همین حال ، وزیر بهداشت تونس گفت: اگر شهروندان طی دو هفته آینده به مقررات قرنطینه بهداشتی پایبند نباشند، تمام دستاوردهای کشور در زمینه مبارزه با ویروس کرونا از بین خواهد رفت.

عبداللطیف مکی تصریح کرد: با توجه به اهمیت دو هفته پیش روی، لازم است مردم به نکات و مقررات مربوط به قرنطیه پایبند باشند تا کشور بتواند از بحران این بیماری عبور کند.

از سوی دیگر، رئیس اتحادیه ملی زنان تونس دریک برنامه رادیویی گفت: طی مدت زمانی که مقررات قرنطینه بهداشتی در سراسر کشور اجراء شده خشونت علیه زنان 5 برابر افزایش پیدا کرده‌است.

راضیه جربی افزود: ریشه بیشتر این خشونت‌ها به ( فقر و ) مسائل مادی باز می‌گردد البته دراین مدت، اتحادیه زنان تونس اقداماتی برای روان درمانی و ارائه مشورت‌های حقوقی به زنان آسیب دیده انجام داده‌است.

به دنبال شیوع کرونا در تونس دولت این کشور با تعطیلی تمام مدارس و دانشگاه‌ها، مرزهای زمینی، هوایی و دریایی تونس را بست و برگزاری تمام تجمعات عمومی ممنوع و محدودیت‌های شدیدی در آمد و شد شهروندان اعمال کرد.

کرونا در تونس بیش از 502 نفر را در مراکز درمانی بستری کرده و جان افزون بر 18 نفر را گرفته است.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها