شیوع کرونا در زندان‌های آل خلیفه/ روزنامه‌نگار زندانی ادعای آل خلیفه را رد کرد

شیوع کرونا در زندان‌های آل خلیفه/ روزنامه‌نگار زندانی ادعای آل خلیفه را رد کرد
چهارشنبه 20 فروردين 1399 - 17:20

اخیرا اخباری از زندانهای آل خلیفه در بحرین درباره شیوع کرونا منتشر شده است.

العالمبحرین

حسن احمد کاظم حسن یکی از این زندانیان است که دچار تب، مشکل تنفسی و ناتوانی حرکتی شده است.

ابتسام الصائغ حقوقدان بحرینی در این باره، مدیریت زندان مرکزی جو را مسئول جان این زندانی و دیگر زندانیان بحرینی دانست که به این نوع عوارض مبتلا شده است.

حسن کاظم 10 فوریه 2014 به خاطر مخالفت با آل خلیفه بازداشت و به 10 سال زندان محکوم شد که در این مدت نیز بارها از سوی مزدوران آل خلیفه شکنجه شده است.

خانواده احمد و علی عباس الاثنا عشر که به خاطر ضدیت با آل خلیفه بازداشت شده اند نیز گفتند که حال علی بسیار بد بوده و امکان دارد به کرونا مبتلا شده باشد لذا آزادی فوری وی را خواستار شدند.

صادق العصفور نیز دچار تب شدید و آنفلوانزا است که بسیاری از زندانیان به ویژه در زندان جو به این حالتها مبتلا شده اند.

خانواده های زندانیان بحرینی به نقل از فرزندانشان در زندانهای بحرین گفتند که در روزهای اخیر 3 مزدور آل خلیفه نیز از کار در زندان جو منع شده و در قرنطینه قرار گرفته اند که نشان می دهد ویروس کرونا در زندانهای رژیم شیوع یافته است.

این در حالی است که رژیم آل خلیفه همچنان حاضر به آزاد سازی زندانیان نیست

«محمود الجزیری» روزنامه‌نگار بحرینی که به دلیل حمایت از اعتراضات سال ۲۰۱۱ در زندان به سر می‌برد ادعای مقامات رژیم آل خلیفه درباره اتخاذ تدابیر برای حفاظت از جان زندانیان در زندان‌های این کشور را تکذیب کرد.

الجزایری در یک پیام صوتی از داخل زندان گفت: «چیزی که در تلویزیون بحرین نشان داد که در آن ماریا خوری رئیس نهاد ملی حقوق بشر و دیگر اعضای آن می‌گویند که از زندان‌ها سرکشی کرده‌اند تا درباره حفظ جان زندانیان اطمینان خاطر پیدا کنند، نمایشی تصویربرداری شده است که هیچ ارتباطی با واقعیت ندارد».

الجزیری در سال ۱۳۹۴ شمسی به اتهام حمایت از جریان وفا اسلامی (جوانان انقلاب ۱۴ فوریه)، جاسوسی و تحریک شهروندان برای تغییر نظام حاکم بر بحرین، زندانی شده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها