صنعاء: صدمات ناشی از محاصره بیش‌تر از حملات نظامی به یمن است

صنعاء: صدمات ناشی از محاصره بیش‌تر از حملات نظامی به یمن است
پنج‌شنبه 21 فروردين 1399 - 17:32

نائب رئیس شورای عالی سیاسی یمن صدمات ناشی از محاصره یمن برای مردم این کشور را بیش‌تر از حملات نظامی علیه آن خواند که ائتلاف سعودی به طور یکجانبه و مشکوک مدعی توقف موقت آن شده است.

العالم - یمن

نائب رئیس شورای عالی سیاسی یمن بر ضرورت رفع محاصره همه جانبه یمن توسط ائتلاف سعودی همزمان با اعلام آتش‌بس تاکید کرد.

«محمد البخیتی» گفت: صدمات ناشی از محاصره یمن بیش‌تر از خسارات ناشی از حملات نظامی علیه آن است.

ائتلاف سعودی از سال ۲۰۱۵ و به دنبال مداخله نظامی خود در یمن این کشور را از طریق زمینی، هوایی و دریایی محاصره کرد و ناوهای جنگی عربستان سعودی در آب‌های یمن مستقر شد. آمریکا هم در اکتبر ۲۰۱۶ به این محاصره پیوست.

محاصره یمن منجر به گسترش شدید بیماری‌ها، قحطی زدگی و گرسنگی شدید و سوء تغذیه مردم این کشور و به خصوص در میان کودکان شده است.

«ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف سعودی در واپسین ساعات شامگاه چهارشنبه از اعلام آتش‌بس یکجانبه در یمن خبر داد و گفت که این آتش‌بس از امروز پنجشنبه آغاز می‌شود و به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت و پس از آن قابل تمدید خواهد بود.

او گفت گه فرصت برای بیش‌تر کردن تلاش‌ها به منظور دستیابی به توقف فراگیر و دائمی جنگ در یمن فراهم است.

در عین حال دولت صنعاء در واکنش به این تصمیم ائتلاف سعودی بر ضرورت رفع محاصره همه جانبه یمن تاکید کرد و گفت هیچ تضمینی برای توقف حملات عربستان به یمن وجود ندارد و احتمال می‌رود که عربستان به دنبال استفاده از قضیه کرونا برای ساماندهی صفوف از هم پاشیده و جبران خسارات سنگین اخیر خود در یمن باشد.

فارس

پربیننده ترین خبرها