ادامه نقض آتش بس عربستان در یمن   

ادامه نقض آتش بس عربستان در یمن   
جمعه 22 فروردين 1399 - 16:08

ادامه نقض آتش بس متجاوزان سعودی در استان الحدیده به شهادت دو شهروند منجر شد این در حالی است که جنگنده های سعودی حملاتی به چند استان کرد.

العالم - یمن

یحیی السریع سخنگوی نیورهای مسلح یمن، نیروهای متجاوز سعودی را به ادامه حملات در جبهه های مختلف به ویژه جبهه های مرزی متهم کرد.

از اولین لحظه اعلان آتش بس توسط عربستان در یمن ، هم چنان ائتلاف متجاوز در بیشتر استان ها به ویژه استان الحدیده به تجاوزات خود ادامه داد که به شهادت دو شهروند منجر شد.

یک منبع نظامی نیز مزدوران سعودی را به بمباران شهر محاصره شده الدریهمی متهم کرد که به شهادت دو شهروند منجر شد .

وی هم چنین به شلیک چندین موشک به روستای الشیخ در منطقه کیلومتر 16 خبر داد.

این منبع هم چنین بر ادامه حملات متجاوزان به منطقه الملاحیط در دو بخش الظاهر و منبه در استان صعده و بخش حرض در استان حجه و بخش حرف سفیان در استان عمران و بخش الحزم در استان الجوف و بخش ناطع در استان البیضاء تاکید کرد.

هم زمان هواپیماهای جاسوسی در اطراف استان صنعاء به پرواز درآمدند.

سخگوی نظامی نیروهای یمن از آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه تشدید حملات در جبهه های مختلف و ناکامی و شکست طرف مقابل تاکید کرد.

محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی نیز عربستان را مسئول نتایج محاصره دانست و گفت هرگونه اقدام پس از تخریب یمن و ادامه محاصره نمی تواند حقوق مردم این کشور را ادا کند.

الحوثی هم چنین به ائتلاف متجاوز توصیه کرد با جدیت با راهکارهای گسترده تعامل کند زیرا ادامه جنگ هیچ نتیجه ای نخواهد داشت در عین حال مقاومت مردم یمن برای مردم امریکا و مزدورانش که مصیبت های بزرگی را به وجود آورده اند ، آشکار است .

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها