واکنش مدیرکل بین الملل وزارت بهداشت به تهدیدهای ترامپ

واکنش مدیرکل بین الملل وزارت بهداشت به تهدیدهای ترامپ
جمعه 22 فروردين 1399 - 22:59

مدیرکل بین الملل وزارت بهداشت به تهدیدهای ترامپ علیه سازمان بهداشت جهانی واکنش نشان داد.

العالم ـ ایران

'محسن اسدی لاری' در حساب تویتری خود نوشت: 'وقتی که دولت امریکا بر یک جانبه گرایی، تحریم های غیرقانونی و اخیرا فشار بیهوده بر سازمان جهانی بهداشت تاکید دارد، قطعا سیاسی کردن بیماری covid_19 (کووید سیاسی) یک واقعیت می شود'.

شایان ذکر است؛ ترامپ با وجود تمامی سهل انگاری‌های خود در مورد سلامت مردم آمریکا، سازمان بهداشت جهانی را به اهمال کاری در این مورد متهم کرده و گفته است، واشنگتن به دلیل رویکرد اشتباه سازمان بهداشت جهانی در مواجهه با بحران ویروس کرونا، تعلیق کمک مالی خود را به این نهاد مورد بررسی قرار می‌دهد.

دونالد ترامپ که در کنفرانس خبری روزانه در کاخ سفید صحبت می‌کرد، سازمان بهداشت جهانی را متهم کرد که فرصت برای هشدار دادن به جامعه جهانی درباره ویروس کرونا را از دست داد. رییس جمهوری آمریکا گفت: آنها چند ماه پیشتر خبر می‌دادند. آنها می‌بایست می‌دانستند، شاید هم می‌دانستند. ما با دقت بسیار این موضوع را مورد بررسی می‌کنیم و تعلیق کمک مالی را بررسی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه آمریکا باید در روابطش با سازمان بهداشت جهانی تجدید نظر و کمک‌های مالی خود را به این سازمان قطع کند، گفت: سازمان بهداشت جهانی واقعا اشتباه بزرگی کرد. این سازمان که بودجه‌اش عموما توسط ایالات متحده تامین می شود، به دلایلی بسیار چین‌محور است. ما این مساله را به دقت مد نظر قرار می‌دهیم. خوشبختانه من توصیه آن‌ها را مبنی بر بازگذاشتن مرزهایمان بر روی چین در همان آغاز رد کردم. چرا به ما چنین توصیه اشتباهی کردند؟

ترامپ اظهار داشت: سازمان بهداشت جهانی از آمریکا پول هنگفتی را دریافت کرده است، اما آنها از چین جانبداری کردند. این نهاد بین المللی می‌توانست زودتر درباره خطر شیوع ویروس کرونا اطلاع‌رسانی کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها