چین دادخواست وکیل مصری برای دریافت خسارت بابت کرونا را مضحک خواند

چین دادخواست وکیل مصری برای دریافت خسارت بابت کرونا را مضحک خواند
شنبه 23 فروردين 1399 - 15:01

سفیر چین در قاهره گفت که انتظار برخی طرف‌ها در مصر از پکن برای پرداخت غرامت در قبال خسارت‌های ویروس کرونا به آنها، باطل و مضحک است.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش خبرگزاری روسیا الیوم، لیئو لیچیانگ سفیر چین در مصر با انتشار توییتی خاطرنشان کرد که اقدام برخی برای جلب توجه به این مساله که چین باید بخاطر زیان های ویروس کرونا غرامت بپردازد مضحک است و تاثیری در روابط عمیق و تاریخی قاهره و پکن نخواهد داشت.

سفیر چین اتهامات شماری از کاربران مصری در توییتر علیه این کشور درباره شیوع ویروس کرونا را سخیف و بی اساس خواند.

پیشتر یک وکیل مصری در توییتر خود نوشت که ابلاغیه ای برای سفیر چین فرستاده مبنی بر اینکه دادخواستی را علیه پکن برای پرداخت 10 تریلیون دلار غرامت بابت خسارت هایی که به کشورش با شیوع ویروس کرونا در مصر متحمل شده، مطرح خواهد کرد.

سفیر چین در مقابل این موضوع در توییتر خود نوشت که برخی از دشمنان چین موضوع ویروس کرونا را دستاویزی برای گمراه کردن افکار عمومی و درست کردن شایعه و اشاعه آن قرار داده اند در حالی که این امر باعث چالش در روند همکاری بین المللی و بی اعتمادی جهانی در خصوص مبارزه با ویروس کرونا خواهد شد.

وی افزود که هیچ تلاشی برای مخدوش کردن چین و صدمه زدن به منافع آن موفق نخواهد بود.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا موسوم به « کوید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

پربیننده ترین خبرها