انتقال پیام تل‌آویو درباره تبادل اسرا به حماس از طریق میانجی مصر

انتقال پیام تل‌آویو درباره تبادل اسرا به حماس از طریق میانجی مصر
يکشنبه 24 فروردين 1399 - 14:48

در ادامه خبرها پیرامون توافق تبادل اسرا میان نوار غزه و رژیم صهیونیستی، منابع آگاه مصری اعلام کردند این کشور جزئیات پاسخ رژیم صهیونیستی در این باره را به اطلاع حماس رسانده است.

العالم- فلسطین اشغالی

«یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه اخیرا اعلام کرد، این جنبش به دلیل شیوع کرونا حاضر است در صورت آزادی اسرای فلسطینی سالخورده، بیمار و زنان و کودکان اسیر، امتیازدهی جزئی در پرونده تبادل اسرا بدهد.

در همین چارچوب، منابع مصری آگاه که در جریان میانجی‌گری قاهره میان نوار غزه و رژیم صهیونیستی در پرونده تبادل اسرا هستند، اعلام کردند که تل‌آویو از آمادگی خود برای برداشتن گام‌های مثبت در این زمینه خبر داده است.

این منابع به «العربی الجدید» گفتند، مقامات رژیم اشغالگر از طریق میانجی مصری این پیام را برای حماس فرستاده‌اند که حماس باید اطلاعاتی درباره وضعیت اسرایی که در اختیار دارد، بدهد تا در مقابل اولین اقدام مشابه در آزادی تعدادی از اسرای فلسطینی بیمار و سالخورده آغاز خواهد شد.

در ادامه این گزارش آمده: پیام اسرائیل شامل مراحل بعدی برای تضمین آزادی تعدادی از زنان فلسطینی نیز هست. اگر با شروط اسرائیل موافقت شود (این رژیم) توافق مذکور را در برهه‌ای کوتاه اجرایی نخواهد کرد بلکه این اقدام در طول چند ماه انجام می‌شود تا در حالی که اسرائیل با شیوع کرونا درگیر است گروه‌های فلسطینی اقدامات تشدید‌کننده‌ای انجام ندهند.

منابع آگاه مذکور افزودند: حماس هم از آمادگی خود خبر داده به شرط آنکه همه جدی باشند.

قاهره هم به نوبه خود با سران حماس و جهاد اسلامی فلسطین ارتباط برقرار کرده و پیام رژیم صهیونیستی را به اطلاع آنها رسانده است.

بر اساس این گزارش، مسؤولان پرونده فلسطین در سازمان اطلاعات مصر از «زیاد النخاله» دبیرکل جهاد اسلامی خواسته‌اند خویشنداری پیشه کند و تحرکات مصر برای کاهش محاصره غزه را بی‌نتیجه نکند.

گردان‌های «القسام» در آوریل ۲۰۱۶ اعلام کرد که چهار صهیونیست به نام‌های «شاؤول آرون، هدار گولدرن، آبراهام منگستو و هاشم السید» را در اختیار دارد اما هیچ اطلاعاتی درباره زنده با مرده بودن آنها نداد.

فارس

پربیننده ترین خبرها