تکفیری‌ها با تعطیلی مساجد در ادلب مخالفت کردند

تکفیری‌ها با تعطیلی مساجد در ادلب مخالفت کردند
يکشنبه 24 فروردين 1399 - 16:45

رئسای تکفیری در شهر ادلب با طرح تعطیلی مساجد و نماز جمعه به علت مقابله با شیوع کرونا به مخالفت برخاسته‌اند.

العالم ـ سوریه

هرچند در شهر ادلب در شمال غرب سوریه که همچنان در اشغال تروریست‌هاست، مورد مبتلا به ویروس کرونا گزارش نشده است؛ اما منابع محلی از مخالفت گروههای تکفیری مسلط بر این شهر با تعطیلی مساجد و نمازهای جمعه خبر می‌دهند.

به نوشته وبگاه عنب بلدی، رهبران گروههای تروریستی اعلام کرده‌اند که این اقدام بدعت و از بین بردن شعائر الهی محسوب می‌شود.

تشکیلات موسوم به 'دولت نجات' که امور اداری شهر ادلب و مناطق تحت اشغال تروریست‌ها را بر عهده دارد در تاریخ ۱۴ فروردین اعلام کرد که به مدت دو هفته نماز جمعه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل است.

پس از آن 'جمال زینیه' معروف به 'ابومالک التلی' از مفتیان معروف جبهة النصره در بیانیه‌ای مدعی شد در حالیکه هنوز فعالیت در بازار و خیابان‌ها صورت می‌گیرد. تعطیلی نماز جمعه حرام و عدم تعظیم شعائر الهی است.

پس از وی 'ابویقظان المصری' دیگر مفتی تکفیری در کانال تلگرامی خود نوشت که تعطیلی مساجد به هر دلیلی که باشد، ممنوع است و مسجد جایی است که در آن فتواها صادر و مردم ارشاد می‌شوند و به هیچ جه نباید بسته شود.

مخالفت با تعطیلی مساجد صرفا به مفتیان تکفیری محدود نشده و هواداران آن‌ها نیز در شبکه‌های اجتماعی به مخالفت با این تصمیم پرداخته‌اند.

'محمد سالم قاسم' مدیر روابط عمومی تشکیلات موسوم به 'دولت نجات' اما در این خصوص به عنب بلدی گفت که باز بودن برخی مغازه‌ها برای پاسخ به مایحتاج روزانه مردم است؛ اما نماز را می‌توان در خانه نیز به جا آورد.

فارس

پربیننده ترین خبرها