درخواست تمدید مهلت تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی رد شد

درخواست تمدید مهلت تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی رد شد
يکشنبه 24 فروردين 1399 - 16:17

رئیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد اگر تا نیمه شب فردا احزاب این رژیم بر سر تشکیل کابینه به توافق نرسند، او برای تشکیل کابینه به سراغ پارلمان می‌رود و مهلت تشکیل کابینه را تمدید نمی‌کند.

العالم - فلسطین اشغالی

رئیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد درصورتیکه احزاب این رژیم تا نیمه شب فردا نتوانند بر سر تشکیل کابینه به توافق برسند، او برای تشکیل کابینه به سراغ پارلمان می‌رود و مهلت تشکیل کابینه را تمدید نمی‌ کند.

رئیس رژیم صهیونیستی به درخواست تمدید مهلت تشکیل کابینه این رژیم جواب رد داد.

بنا بر گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی از قبیل «کان نیوز»، به رغم درخواست «بنی گانتز» رهبر ائتلاف «آبی-سفید» رژیم صهیونیستی از «رووین ریولین» رئیس این رژیم برای تمدید دو هفته‌ای مهلت تشکیل کابینه، ریولین با این درخواست مخالفت کرد.

مخالفت رئیس رژیم صهیونیستی با درخواست گانتز مامور تشکیل کابینه این رژیم در حالی انجام شده که مهلت او برای تشکیل کابینه جدید فردا دوشنبه به اتمام می‌رسد.

ریولین چهار هفته پیش و به دنبال برگزاری انتخابات پارلمانی در دوم مارس که سومین انتخابات در کمتر از یک سال به شمار می رود ، " بنی گانتز" رئیس سابق ستاد مشترک ارتش اسرائیل را مامور تشکیل کابینه کرد.

در بیانیه صادره از سوی دفتر رئیس رژیم صهیونیستی آمده است : ریولین به بنی گانتس ابلاغ کرده است که در شرایط فعلی امکان تمدید مهلت اعطایی برای تشکیل دولت وجود ندارد.

در این بیانیه آمده است که رئیس رزیم اسرائیل پس از اینکه با نتانیاهو هم صحبت کرده است، این تصمیم را گرفته است و نتانیاهو در مکالمه شان نگفته است که دو طرف در آستانه امضای توافقی هستند که می تواند به تشکیل دولت وحدت منجر شود.

در بیانیه یاد شده اشاره نشده است که دو طرف در آستانه امضای توافقی هستند که می تواند به تشکیل دولت وحدت منجر

گانتس ماه گذشته و به طور ناگهانی به عنوان رئیس کنست اسرائیل انتخاب شد و متعهد شد که دولت

گانتس دیگر در مذاکرات مربوط به تشکیل ائتلاف کابینه که وی رهبری آنرا به عنوان نخست وزیر برعهده داشت، شرکت نمی کند.

با وجود گزارش های مربوط به پیشرفت میان دو طرف ، اما هیچ یک از آن ها اجرایی نشده است.

از سوی دیگر ، ائتلاف میانه " سفید آبی" که رهبری آنرا گانتس برعهده دارد، در بیانیه ای اعلام کرد : تلاش های گروه های مذاکره کننده، برای دستیابی به دولت وحدت ملی ، همچنان ادامه دارد.

حزب لیکود به رهبری نتانیاهو ساعاتی پیش اعلام کرده بود که همچنان با راه کار تشکیل دولت ائتلافی موافق است.

اسرائیل از ثبت حدود 11 هزار مورد مبتلا به ویروس کرونا خبر داده است که 103 مورد آن فوت کرده اند.

درخواست هایی به منظور توافق موقت بر سر تشکیل دولتی که بتواند بیماری کرونا را در سرزمین های اشغالی مهار کند، مطرح شده است.

پربیننده ترین خبرها