قطر کرونا را فرصتی برای حل بحران خلیج فارس خواند

قطر کرونا را فرصتی برای حل بحران خلیج فارس خواند
سه شنبه 26 فروردين 1399 - 09:18

سخنگوی وزارت خارجه قطر، کشورهای عربستان، امارات و بحرین را به نزدیکی با دوحه به منظور متحد شدن تلاش‌ها برای مبارزه با همه‌گیری کرونا دعوت کرد.

العالم - کرونا در جهان

«لولوة الخاطر» سخنگوی وزارت خارجه قطر در گفت‌وگو با کانال تلویزیون عربی که مقر آن در لندن است گفت که به رغم دنیاگیری کرونا هیچ نشانه‌ای از ذوب شدن یخ در بحران روابط میان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با قطر مشاهده نمی‌شود.

این مقام قطری با اشاره به همه‌گیری کرونا از عربستان و دیگر کشورهای همراه با سعودی‌ها در تحریم قطر خواست بحران‌ها را فرصتی برای نزدیکی مطلوب به منظور حل بحران در روابطشان با دوحه قرار دهند تا تلاش‌ کشورها و به خصوص همسایگان قطر برای کنترل این بیماری همه گیر مضاعف شود.

روابط سیاسی و اقتصادی ریاض، ابوظبی، منامه و قاهره با دوحه از پانزدهم خرداد سال ۹۶ قطع است و تحریم‌های آنها علیه قطر همچنان ادامه دارد.

الخاطر درباره تلاش‌های قطر برای کمک به دیگر کشورها در مقابله با کرونا گفت: «خطوط هوایی قطر با انتقال اتباع کشورهای مختلف یک نقش بین المللی را ایفا کرده است زیرا در این مدت یک میلیون نفر را از جمله 100 هزار انگلیسی، 70 هزار فرانسوی، 45 هزار آلمانی و کارکنان سازمان ملل را از قطر انتقال داده است».

وی افزود:« شهروندان بسیاری از کشورها با شیوع کرونا و تعلیق پروازها در دیگر کشورها مانده اند و نتوانستند به کشورهای خود بازگردند؛ اما دوحه یک پل هوایی برای انتقال تجهیزات پزشکی میان قطر و ایتالیا که شمار مبتلایانش بسیار زیاد بود، تشکیل داد».

او درباره کمک‌های کلی قطر به دیگر کشورهای عربی هم گفت:«دوحه از طریق صندوق توسعه قطر به جهان عرب 4 میلیارد دلار طی هفت سال گذشته کمک کرده است».

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در قطر تا شامگاه دوشنبه به 3231 نفر رسیده است که از این میان 7 نفر فوت کردند و 334 نفر بهبود یافتند.

فارس

پربیننده ترین خبرها