رزمایش ضد روسی «ناتو» در نزدیکی مرز لتونی با بلاروس

رزمایش ضد روسی «ناتو» در نزدیکی مرز لتونی با بلاروس
سه شنبه 26 فروردين 1399 - 09:48

ناتو در ادامه تحرکات ضد روسی کشورهای غربی درصدد برگزاری یک رزمایش نظامی شش روزه در لتونی و در منطقه‌ای نزدیک به مرز این کشور با بلاروس است.

العالم - اروپا

طبق اعلام منابع رسانه‌ای، قرار است سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، در نزدیکی مرز لتونی با لیتوانی و بلاروس یک رزمایش با مشارکت حدود ۶۰۰ نظامی و ۱۰۰ خودرو و تجهیزات زرهی برگزار کند.

بنا بر گزارش اسپوتنیک، طبق برنامه قرار است رزمایش نظامی ناتو به رهبری کانادا از روز دوشنبه (دیروز) در مرکز آموزشی «امزا ماکویچی» شهر «دائوگاوپیلز» لتونی برگزار شود.

رزمایش ناتو تحت عنوان «Steel Brawler» (خروس جنگی فولادی یا دعوای فولادی) در منطقه‌ای در لتونی برگزار می‌شود که به مرز لیتوانی و بلاروس نزدیک است.

طبق اعلام مقام‌های برگزاری این رزمایش ناتو، تقویت همکاری درون‌ائتلافی برای آمادگی به منظور کمک به حفاظت از مرزهای شرقی اروپا است.

این رزمایش بخشی از رزمایش گسترده‌تر ناتو به نام «دفاع از اروپا ۲۰۲۰» است که پیشتر به دلیل بحران شیوع ویروس کرونا در سطح بسیار کوچک‌تری از آنچه قبلا برای آن برنامه ریزی شده بود، برگزار شد.

ناتو سال گذشته میلادی (۲۰۱۹) با تاکید بر «تهدیدات روسیه»، ‌برنامه‌های خود برای تقویت حضور در لهستان و کشورهای حوزه بالتیک (لتونی، لیتوانی و استونی) را اعلام کرد.

مقام‌های مسکو در سال‌های اخیر ضمن رد مواضع غرب و اتهام زنی‌های آنها به روسیه مکررا هشدار داده‌اند که تقویت حضور نظامی ناتو در مناطق مجاور روسیه، تهدیدی برای ثبات منطقه است و مسکو این اقدامات را بی پاسخ نمی‌گذارند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها