آزمایش موشکی کره شمالی/ پرواز جاسوسی آمریکا بر فراز کره

آزمایش موشکی کره شمالی/ پرواز جاسوسی آمریکا بر فراز کره
سه شنبه 26 فروردين 1399 - 15:10

ساعاتی پس از پرتاب چندین فروند موشک کروز از سوی کره شمالی، آمریکا یک فروند هواپیمای جاسوسی خود را در حریم هوایی شبه جزیره کره به پرواز دراورد.

العالم ـ آسیا

گزارش روز سه شنبه خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی حاکی است بعد از آزماش موشکی کره شمالی در سواحل شرقی، آمریکا هواپیمای ردیاب خود را به پرواز دراورده است.

ستاد کل ارتش کره جنوبی اعلام کرد که این موشک ها ساعت هفت صبح به وقت محلی در سواحل شرقی مونچون کره شمالی پرتاب شده و هواپیمای آمریکا ساعت ۱۰ در آسمان کره جنوبی پرواز کرده است.

این موشک ها به دنبال برگزاری نشست پارلمانی کره شمالی و مصادف با یکصد و هشتمین سالگرد تولد «کیم ایل سونگ» پدربزرگ رهبر فعلی کره شمالی و بنیانگذار این کشور پرتاب شدند.

سالگرد تولد کیم ایل سونگ یکی از مهمترین و بزرگترین تعطیلات سنتی در کره شمالی محسوب می شود ارتش این کشور به این مناسبت، مراسم ویژه از جمله رژه برگزار می کند.

آزمایش کره شمالی در شرایطی انجام می شود که انتخابات پارلمانی در کره جنوبی در جریان است و روز چهارشنبه پایان می یابد.

به گزارش ایرنا، کره شمالی در ماه های گذشته پس از به بن بست رسیدن مذاکرات هسته ای با آمریکا بارها آزمایش های موشکی انجام داده و توان نظامی و دفاعی خود را ارتقا داده است.

گزارش ها حاکی است که آزمایش های موشکی امروز کره شمالی شامل موشک های کروز پرتابی از یک جنگنده و موشک های سطح به سطح در شرق کشور بوده است.

این کشور همچنین شماری از جنگنده های میگ و سوخو را در سواحل شرقی وونسان به پرواز دراورده و موشک های کروز هوا به زمین را به سمت دریای شرقی پرتاب کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها