دادگاه عالی پاکستان دولت را به رعایت حقوق شهروندی در منطقه شیعه نشین ملزم کرد

دادگاه عالی پاکستان دولت را به رعایت حقوق شهروندی در منطقه شیعه نشین ملزم کرد
سه شنبه 26 فروردين 1399 - 19:24

دادگاه عالی پاکستان روز سه‌شنبه در حکمی دولت این کشور را به رعایت حقوق شهروندی ملزم کرد تا خدمات اینترنت نسل چهار در منطقه شیعه نشین «پاراچنار» که ساکنان آن سال‌ها هدف حملات عناصر تکفیری و تروریستی قرار گرفتند، راه‌اندازی شود.

العالم - جهان اسلام

شهر پاراچنار مرکز منطقه قبیله کُرم در شمال غرب پاکستان قرار دارد که سال گذشته همراه با سایر بخش‌های مناطق قبایلی به ایالت خیبر پختونخوا الحاق شد.

رخدادهای تروریستی توسط عناصر تکفیری و فرقه گرا که در سال‌های اخیر غیرنظامیان بی‌دفاع در این منطقه که اکثر ساکنان آن را شیعیان تشکیل می‌دهند، باعث شد تا محدودیت‌های سختی در پاراچنار اعمال شود. نبود خدمات ارتباطات و اینترنتی از جمله مسائل برجسته این منطقه محسوب می‌شود.

دادگاه عالی شهر اسلام‌آباد امروز در جریان رسیدگی به دادخواستی مبنی بر راه‌اندازی اینترنت نسل چهارم در منطقه پاراچنار، خطاب به دولت پاکستان، خواهان اطمینان از رعایت حقوق شهروندی مساوی و جلوگیری از اجرای هرگونه سیاست‌ تبعیض آمیز شد.

قاضی دادگاه اسلام‌آباد به وزارت فناوری و ارتباطات پاکستان دستور داد تا طرح اینترنت نسل چهار را در پاراچنار راه‌اندازی کرده و تا روزهای آینده گزارش کامل از اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی در این خصوص ارائه دهد.

طی سال‌های گذشته گروه‌های تروریستی ضدشیعه در پاکستان معروف به 'لشکر جهنگوی العالمی' و از جمله گروه‌های وابسته به داعش و تحریک طالبان همواره مسئولیت عملیات‌های انتحاری، بمب گذاری و ترورهای هدفمند در شهر پاراچنار را برعهده گرفته‌اند.

بسیاری از گروه‌های سیاسی و مذهبی پاکستان از جمله حزب مردم و مجلس وحدت مسلمین همواره بر اقدامات دولت این کشور برای اجرای عدالت، امنیت و تضمین حقوق مساوی برای مردم پاراچنار تاکید داشته‌اند.

ارتش پاکستان در سال‌های اخیر توانست با عملیات‌های ضدتروریستی از جمله ضرب عضب و ردالفساد جلوی فعالیت عناصر تروریستی در شهر پاراچنار را در سطح مناسبی کنترل کند.

ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش پاکستان تیرماه سال ۱۳۹۶ با انجام سفر ویژه‌ای به شهر پاراچنار و دیدار با شخصیت‌های برجسته سیاسی و مذهبی از جمله شیعیان این شهر اطمینان داد که دولت و نیروهای امنیتی به تامین امنیت و توسعه همه اقشار جامعه پایبند است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها