برای شکست کرونا، آمریکا باید جنگ هایش را متوقف کند

برای شکست کرونا، آمریکا باید جنگ هایش را متوقف کند
پنج‌شنبه 28 فروردين 1399 - 08:34

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اعلام کرد دیپلمات های روس سرگرم بررسی پیشنهاد آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل مبنی بر اعلام آتش بس جهانی در سایه شیوع کرونا هستند.

العالم - کشکول

پسکوف با تأکید بر ادامه رایزنی های دیپلمات های روس، گفت به محض پایان کار و توافق با متحدین، بیانیه هایی در این زمینه صادر خواهد شد.

گوترش ماه گذشته خواستار اعلام آتش بس در مناطق درگیر در سراسر جهان به منظور تمرکز بر مقابله با کرونا شده بود.

روشن است که کوچکترین تردیدی در نیت دبیر کل سازمان ملل و سخنگوی کرملین مبنی بر ضرورت تمرکز بر خطر ویروس کرونا – که همه بشریت را بدون استثنا تهدید می کند – وجود ندارد؛ تردیدی نیست که در چنین شرایطی همه کشورها باید همه امکانات خود را برای مقابله با ویروسی – که جغرافیا و مرزها و قومیت ها را درنوردیده و حتی قدرت نظامی و تجسسی کشورها و دولت ها را به چالش کشیده است – بسیج کنند؛ اما ای کاش گوترش و پسکوف در این شرایط دشوار، دیپلماسی را کنار می گذاشتند و برای ملت ها روشن می کردند که دقیقا چه کسانی و طرف هایی نمی خواهند این ویروس نابود شود و از آن برای تأمین منافع سیاسی و اقتصادی نامشروع خود سوء استفاده می کنند.

این دو شخصیت فقط کافی بود در دعوت ها و تقاضاهای خود از آمریکا نام ببرند و از آن بخواهند دست از حمله بردارد تا صلح، جهان را در بر بگیرد و همه کشورها در سایه این صلح، برای مقابله با کرونا بسیج شوند. آمریکا به طور مستقیم یا غیر مستقیم در تمام درگیری ها و محاصره ها و ترور شخصیت ها در سراسر جهان دست دارد؛ جنگ در یمن، سوریه، لیبی، سومالی، افغانستان و تجاوزهای مکرر به خاک فلسطین و حمله به گروه های مقاومت در لبنان و عراق، محاصره ها و تحریم های تحمیل شده بر ایران، ونزوئلا، کوبا، روسیه و چین و .. و منازعات نژادی و قومی و مرزی در اروپا، آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین و .. و جنایاتی چون ترور شخصیت ها و حمایت از گروه های تروریستی و تکفیری و .. همه و همه از جمله جنایات آمریکا هستند.

کافی است این کشور دست از شرارت در جهان بردارد، جنگ هایش را متوقف کند و به تحریم کشورهای دیگر و مداخله در امور داخلی آنها پایان دهد تا تقاضای گوترش محقق شود و پسکوف هم مجبور نباشد با متحدانش رایزنی کند و بی جهت وقت خود را تلف کند. تنها در این صورت است که صلح و آرامش سراسر جهان را در بر می گیرد و کشورها می توانند در سریع ترین زمان ممکن کرونا را شکست دهند.

پربیننده ترین خبرها