کشف یک علامت جدید برای مبتلایان به کرونا

کشف یک علامت جدید برای مبتلایان به کرونا
پنج‌شنبه 28 فروردين 1399 - 13:20

پزشکان ایتالیایی و اسپانیایی به این نتیجه رسیده اند که ضایعه پوستی راش یا جوش زدن پاها که همراه با سرخی و خارش آنها باشد ، می تواند یکی از علائم ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا باشد.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش اسپوتنیک، یک پنجم ایتالیایی هایی که به خاطر ابتلا به کرونا بستری شده اند دارای مشکلات پوستی هستند و اغلب این علائم در کودکان و نوجوانان رخ می دهد.

انجمن متخصص بیماری های کودکان اسپانیا خاطرنشان کرد: چوش زدن و خارش پاها بر اثر ابتلا به ویروس کرونا شبیه آن عوارض پوستی است که آبله یا سرخک را همراهی می کنند. به عنوان یک قاعده سرخی روی انگشتان پا ظاهر می شود و متعاقباً بدون اینکه هیچ علامتی روی بدن باقی بماند ، بهبود می یابد.

پزشکان از مردم خواستند که چنین عوارضی را بسیار جدی بگیرند و در صورت بروز آنها خود را در خانه منزوی کنند. در عین حال، کارشناسان توصیه می کنند که شهروندان فقط در صورت وجود این علائم به مراکز پزشکی مراجعه نکنند اما با این وجود در صورت بروز آن ، ارزش دارد که با نظارت دقیق بر وضعیت بهداشتی اقدام کنیم.

اپیدمی ویروس کرونا در 185 کشور شیوع پیدا کرده است.

براساس آخرین اطلاعات سازمان بهداشت جهانی WHO ، بیش از 1.84 میلیون مورد ابتلا به کرونا در جهان ثبت شده و بیش از 117 هزار نفر از مبتلایان به این بیماری جان باخته اند.

نوع جدید ویروس کرونا تقریبا درسراسر جهان شیوع یافته که در این بین بیشترین تعداد مبتلایان و قربانیان کرونا در ایالات متحده آمریکا، اسپانیا و ایتالیا می باشند.

پربیننده ترین خبرها