امارات یکی از بزرگترین دیکتاتوری‌‌ها در جهان است

امارات یکی از بزرگترین دیکتاتوری‌‌ها در جهان است
جمعه 29 فروردين 1399 - 13:02

مدیر اجرایی یک سازمان حقوق بشری در ایرلند ضمن بیان اینکه غرب و آمریکا تنها پول برایشان مهم است، امارات را جزو بزرگترین دیکتاتوری‌ها در جهان خواند.

العالم - امارات

«اندرو اندرسون» مدیر اجرایی سازمان حقوق بشری «مدافعان حقوق بشر» در ایرلند در گفت‌و‌گو با شبکه الجزیره، کشور عربستان سعودی و امارات را از ناقضان بزرگ حقوق بشر خواند.

مدیر اجرایی این سازمان حقوق بشری ضمن انتقاد از ساز و کار آمریکا و غرب در برخورد با کشورهایی که بشدت حقوق بشر را نقض می‌کنند از جمله عربستان سعودی و امارات، تأکید کرد: «امارات جزو بزرگترین‌ دیکتاتوری‌ها در جهان است».

اندرو اندرسون در ادامه تأکید کرد: «شعار بخششی که [امارات] آن را سر می‌دهد، به هیچ عنوان در واقعیت نمود ندارد».

اندرسون با انتقاد از اقدامات امارات، گفت: «هر کسی که از نظام امارات انتقاد می‌کند، به زندان می‌افتد». وی ادامه داد:‌ «این برای وجهه امارات بد است و همچنین غرب و جامعه بین‌الملل زیرا آنها با این کشور که در جنگ یمن مشارکت دارد، به درستی برخورد نمی‌کنند».

این حقوقدان با اشاره به چشم پوشی جامعه بین‌الملل از اقدامات ناقض حقوق بشر گفت: «کشورهای غربی و آمریکا فقط به نفت توجه می‌کنند؛ از نگاه آنها پول مهم‌تر از حقوق بشر است؛ این از برخورد آنها با عربستان سعودی و امارات به خوبی پیداست».

فارس

پربیننده ترین خبرها