آخرین آمار مبتلایان به کرونا در جهان عرب و مناطق اشغالی

 آخرین آمار مبتلایان به کرونا در جهان عرب و مناطق اشغالی
جمعه 29 فروردين 1399 - 23:14

منابع خبری از افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشورهای مختلف عربی و نیز در مناطق اشغالی خبر دادند.

العالم ـ جهان اسلام

عراق

با ثبت 48 مورد جدید، آمار مبتلایان به کرونا در عراق تا امروز جمعه به 1482 نفر رسید. 906 نفر از افراد مبتلا هم بهبود یافته اند.

وزارت بهداشت عراق با اعلام این مطلب از جان باختن یک مبتلای دیگر و افزایش آمار فوتی‌ها به 81 نفر خبر داد.

بحرین

بحرین از ثبت 40 مورد جدید ابتلا به کرونا خبر داد. با ثبت این موارد جدید، آمار مبتلایان به 1740 نفر رسید. آمار فوتی ها همچنان همان 7 نفر اعلام شده است.

تونس

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در تونس همچنان همان 822 نفر است و آمار جدیدی اعلام نشده است.

لبنان

مسئولان وزارت بهداشت لبنان از ثبت پنج مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا و افزایش آمار مبتلایان به 668 نفر خبر دادند که از این تعداد، 86 نفر بهبود یافته اند و البته حال 30 نفر از مبتلایان هم وخیم گزارش شده است. آمار فوتی ها همچنان همان 21 نفر اعلام شده است.

اردن

با ثبت پنج مورد جدید ابتلا در اردن، آمار مبتلایان به ویروس کرونا به 407 نفر رسیده است. آمار فوتی ها هم هفت نفر اعلام شده است. 259 نفر از مبتلایان بهبود یافته اند و البته حال پنج نفر هم وخیم گزارش شده است.

لیبی

آمار جدیدی درباره مبتلایان در لیبی ارائه نشده و آمار قبلی همچنان عدد 49 مبتلا را نشان می دهد.

عمان

ثبت 50 مورد جدید از ابتلا به ویروس کرونا، آمار مبتلایان در این کشور را به 1069 نفر رساند. 176 نفر از این تعداد بهبود یافته اند.

وزارت بهداشت عمان همچنین از جان باختن دو مبتلای دیگر و افزایش آمار فوتی ها به 6 نفر خبر داده است.

مصر

وزارت بهداشت مصر از ثبت 171 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا و افزایش آمار مبتلایان به 2844 نفر تا امروز جمعه خبر داد. همچنین با مرگ 9 مبتلای دیگر آمار جان باختگان به 205 نفر رسیده است.

قطر

مسئولان بهداشت قطر از ثبت 560 مورد جدید ابتلا به کرونا و افزایش آمار مبتلایان به 4663 نفر خبر دادند. 464 نفر از این تعداد بهبود یافته اند. مورد جدیدی از فوتی در قطر گزارش نشده است و آمار فوتی ها همان هفت نفر است.

امارات آمار مبتلایان به ویروس کرونا در امارات، پنج هزار و 825 نفر بوده که از این تعداد 35 نفر جان خود را از دست داده اند.

عربستان سعودی

مسئولان وزارت بهداشت سعودی از ثبت 762 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا و افزایش آمار مبتلایان به هفت هزار و 142 نفر خبر داده اند.

همچنین با ثبت چهار مورد جدید فوتی، آمار جان باختگان به 87 نفر رسیده است.

الجزایر

وزارت بهداشت الجزایر از ثبت 150 مورد ابتلا به ویروس کرونا و افزایش آمار مبتلایان به 2418 نفر خبر داده است. این وزارت همچنین از جان باختن 16 نفر دیگر و افزایش آمار جان باختگان بر اثر ابتلا به کرونا به 364 نفر خبر داده است.

مغرب

مسئولان بهداشت مغرب از ثبت 245 مورد جدید ابتلا و افزایش آمار مبتلایان به 2528 نفر و در عین حال از فوت سه مبتلا و افزایش آمار فوتی ها به 133 نفر خبر دادند.

مناطق فلسطینی(شامل کرانه باختری و نوار غزه)

مسئولان بهداشت فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری از ثبت 28 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا و افزایش آمار مبتلایان به 402 نفر خبر دادند.

آمار فوتی ها در مناطق فلسطینی همچنان همان دو نفر است.

سوریه

وزارت بهداشت سوریه از ثبت پنج مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد تا به این ترتیب آمار مبتلایان به این ویروس تا روز جمعه به 38 نفر افزایش یابد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، وزارت بهداشت سوریه همچنین از بهبود یافتن پنج نفر خبر داده است.

آمار فوتی ها در سوریه همچنان دو نفر اعلام شده است.

آمار مبتلایان در رژیم صهیونیستی

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی از ثبت 97 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا و افزایش آمار مبتلایان به 12 هزار و 855 نفر خبر داده است.

همچنین با مرگ 6 مبتلای دیگر آمار فوتی ها در مناطق اشغالی به 148 نفر افزایش یافته است.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها