هشدار اتحادیه اروپا به گانتس در مورد الحاق کرانه باختری

هشدار اتحادیه اروپا به گانتس در مورد الحاق کرانه باختری
يکشنبه 31 فروردين 1399 - 15:02

اتحادیه اروپا به «بنی گانتس» رهبر حزب «آبی‌ سفید» رژیم صهیونیستی هشدار داده که در جریان مذاکرات برای تشکیل کابینه در سرزمینهای اشغالی باید با الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به این سرزمینها مخالفت کند.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش روز یکشنبه روزنامه صهیونیستی « تایمز اسرائیل»، الحاق دره اردن و شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری وعده اصلی نخست وزیر «بنیامین نتانیاهو» در جریان کمپین انتخابات پارلمانی در سرزمین های اشغالی بود.

نتانیاهو و گانتس در جریان تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی اختلاف‌ نظرهایی را در این مورد داشتند، اما گانتس به نظر از شروط و حق وتو خود در موضوع الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری عقب‌نشینی کرده و فقط تاکید بر آن دارد که این اقدام با تایید و همکاری آمریکا صورت بگیرد.
شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز به نقل از دیپلمات‌های اروپایی گزارش داد که مقامات اتحادیه اروپا در هفته‌های گذشته با «ملودی سوخارویتز» مشاور گانتس در امور خارجی گفت و گو کردند و به وی هشدار دادند که این اتحادیه به شدت مخالف هرگونه اقدام یک جانبه در راستای گسترش حاکمیت اسرائیل بر کرانه باختری است.
طبق این گزارش، به مقامات صهیونیستی هشدار داده شده که چنین اقدامی توسط کابینه آینده، به روابط اسرائیل با اتحادیه اروپا آسیب می‌زند و با واکنش قاطعی مواجه می‌شود.
بر اساس گزارش یاد شده، سوخارویتز در پاسخ به هشدار اتحادیه اروپا گفته است که گانتس مجبور به سازش در مساله الحاق کرانه باختری شده، در حالیکه وی بر موضوعات دیگری در مذاکرات تشکیل کابینه اصرار ورزیده است.
مشاور گانتس در امور خارجی همچنین گفته است که در صورت شکل‌گیری کابینه، گانتس تلاش می‌کند تا در تصمیم‌گیری در این مساله نفوذ داشته باشد.

به گزارش ایرنا، اتحادیه اروپا به صورت مکرر اقدامات رژیم اسرائیل در ساخت غیرقانونی شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری را محکوم کرده است. حتی جنبشی نیز از دل کشورهای اروپایی برای تحریم این مناطق اشغالی بیرون آمده است.
رژیم صهیونیستی پس از جنگ شش روزه با اعراب در سال ۱۹۶۷ (خرداد ۱۳۴۶) کرانه باختری رود اردن را اشغال کرد که این تصمیم با مخالفت جامعه جهانی روبرو شد و کشورهای جهان هیچگاه این اشغالگری را برسمیت نشناختند. رژیم صهیونیستی پس از اشغال این منطقه پروژه ساخت شهرک‌های یهودی‌نشین را کلید زد و تا به امروز بیش از ۴۶۳ هزار یهودی در مناطق اشغالی اسکان داده شده‌اند .

پربیننده ترین خبرها