برگزاری نماز در مسجد الحرام و مسجد النبی در رمضان

برگزاری نماز در مسجد الحرام و مسجد النبی در رمضان
چهارشنبه 3 ارديبهشت 1399 - 09:04

منابع خبری سه شنبه شب گزارش دادند که نماز تراویح در مسجدالحرام و مسجدالنبی (ص) در ایام ماه مبارک رمضان برگزار خواهدا شد.

العالم ـ عربستان سعودی

به نوشته روزنامه الیوم سعودی، عبدالرحمن السدیس رییس کل امور حرمین شریفین (مسجد الحرام و مسجد النبی) اعلام کرد که با موافقت سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی نماز تراویح در حرمین شریفین اقامه می شود البته در ۱۰ رکعت.

وی افزود: نماز تراویح تنها با حضور کارکنان حرمین شریفین اقامه می شود و نه با حضور مردم.

وی دوشنبه شب در توییتی نوشته بود: حضور نیافتن نمازگزاران برای نمازهای پنج‌گانه و نماز تراویح در ایام ماه مبارک رمضان برای حفظ سلامتی زائران مطابق با توصیه‌ مقام‌های ذی‌صلاح ادامه می‌یابد.

السدیس افزود: همچنین مطابق با اقدامات پیشگیرانه تصمیم گرفته شد که امسال اعتکاف در حرمین شریفین در طول ماه مبارک رمضان انجام نشود.

وی اظهار کرد: ریاست حرمین شریفین در طول ماه مبارک رمضان امسال بر اقدامات پیشگیرانه، پایبندی و تشدید اقدامات بهداشتی اماکن متمرکز خواهد بود.

السدیس همچنین از فعال شدن دوربین‌های حراتی در حرمین شریفین براساس آخرین فناوری خبر داد.

به گزارش ایرنا، عربستان سعودی ۱۹ مارس (۲۹ اسفندماه) گذشته در راستای جلوگیری از شیوع کرونا، اقامه نماز و حضور نمازگزاران در حرم شریفین را ممنوع کرد.

محمد عبدالعالی سخنگوی وزارت بهداشت سعودی روز سه شنبه اعلام کرد، تا کنون ۱۱ هزار و ۶۳۱ نفر در عربستان به کرونا مبتلا شدند و ۱۰۹ نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان باختند.

پربیننده ترین خبرها