۴ گردان الحشد الشعبی پیوستن به فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق را تایید کردند

۴ گردان الحشد الشعبی پیوستن به فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق را تایید کردند
جمعه 5 ارديبهشت 1399 - 06:27

گردان‌های مرجعیت عراق انتقال ۴ گردان از زیرمجموعه سازمان الحشد الشعبی به فرماندهی مستقیم نیروهای مسلح عراق را تایید و اعلام کردند این امر به معنای قطع هماهنگی با حشد در مسائل دفاعی، آموزشی ، خدمات رسانی و غیره نیست.

العالم-عراق

فرماندهی نیروهای الحشد الشعبی وابسته به مرجعیت در عراق از انتقال گردان‌های خود به تحت امر فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق خبر داد.

فرماندهی نیروهای الحشد الشعبی متعلق به مرجعیت که از گردان‌های «آستان‌های مقدس» شامل دو گردان «الامام علی» و گردان «العباس» و دو گردان دیگر با نام‌های «علی اکبر» و «انصار المرجعیه» به شماره‌های (٢،١١،٢٦،٤٤) تشکیل شده است، شامگاه پنجشنبه اعلام کرد که بر اساس دستور فرماندهی کل نیروهای مسلح که روز چهارشنبه در رسانه‌ها اعلام شد از سازمان الحشد الشعبی منتقل شده است.

فرماندهی گردان‌های مرجعیت با اشاره به امکان پیوستن دیگر نیروهای الحشد الشعبی به فرماندهی کل نیروهای مسلح در صورت تطابق با معیارهای ملی و ضوابط و تعهدات قانونی گفت که همچنان با فرماندهی الحشد الشعبی برای هماهنگی انتقال به تحت امر فرماندهی کل نیروهای مسلح در ارتباط است.

فرماندهی نیروهای الحشد الشعبی مرجعیت تاکید کرد که به حمایت و پشتیبانی از داوطلبانی که با لبیک به ندای مرجعیت و میهن خود به الحشد الشعبی پیوسته‌اند در سطح آموزش آنها یا در سطح خدمات رسانی‌های پزشکی، انسانی و غیره ادامه می‌دهد.

فرماندهی گردان‌های مرجعیت با تاکید بر اینکه انتقال این گردان‌ها هرگز بر سطح هماهنگی آنها با گردان‌های الحشد الشعبی تاثیر نخواهد گذاشت، گفت که مطابق با چشم اندازهای ملی و آنچه ماهیت شرایط در عراق لازم است حرکت می‌کند و هیچ جهت گیری و احساس منفی نسبت به هیچ طرفی با هر رویکردی ندارد اما درصدد است که برخی رویکردها را اصلاح کند و از پروژه دفاع از خاک ملت و مقدسات عراقی‌ها صیانت کنند، عراقی‌هایی که به ندای حق و بشریت که مرجع عالیقدر دینی آیت الله السیستانی سر داد لبیک گفتند.

فرماندهی گردان‌های مرجعیت اعلام کرد که این جابجایی آنها تحت نظارت و پیگیری آقای برهم صالح، رئیس جمهور عراق و عادل عبدالمهدی، نخست وزیر دولت پیشبرد امور عراق و برخی فرماندهان امنیتی و رسمی عراق و همچنین نمایندگان مرجعیت دینی انجام شده است و با ملت عراق پیمان بسته است که الگوی شایسته خدمات رسانی و دفاع برای عراق خواهد بود.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها