ماه رمضان برای بیش از ۲۵ میلیون مسلمان در روسیه آغاز شد

ماه رمضان برای بیش از ۲۵ میلیون مسلمان در روسیه آغاز شد
جمعه 5 ارديبهشت 1399 - 12:26

بیش از ۲۵ میلیون مسلمان در روسیه ماه مبارک رمضان را در حالی آغاز کردند که به دلیل شیوع گسترده بیماری کرونا خبری از مراسم‌های ویژه این ماه در مساجد نیست.

العالم ـ اروپا

شورای عالی مفتیان روسیه عالی ترین نهاد مذهبی این کشور که مقر آن در مسکو است، امروز (جمعه) آغاز ماه مبارک رمضان در روسیه را اعلام کرد.

«راویل عین الدین» رئیس شورای مفتیان روسیه در پیامی خطاب به مسلمانان این کشور به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، از مسلمانان دعوت به نیکوکاری و کمک به سالمندان و افراد نیازمند کرد.

طلعت تاج الدین مفتی عالی روسیه و رئیس اداره مرکزی مسلمانان روسیه مستقر در اوفا پایتخت جمهوری باشقیرستان روسیه نیز در پیامی به مسلمانان این کشور، آغاز ماه مبارک رمضان را تبریک گفت.

امسال با تصمیم اداره مسلمانان روسیه، در ایام ماه رمضان نماز جماعت در مساجد برگزار نخواهد شد و فقط روحانی هر مسجد می‌تواند نماز اقامه کند و بقیه در خانههای خود نماز اقامه می‌کنند.

امسال خیمه ماه رمضان نیز که در مسجد پارک پیروزی مسکو دایر می‌شد و هر روز حدود ۱۰۰۰ نفر را غذای رایگان می‌داد، برپا نخواهد شد.

به گزارش ایرنا، مسلمانان تقریبا در سراسر روسیه بزرگ‌ترین کشور دنیا با بیش از ۱۷ میلیون کیلومتر مربع مساحت حضور دارند، اما تمرکز جمعیتی آنها بیشتر در مسکو، سنت‌پترزبورگ، جمهوری های مسلمان نشین چچن، اینگوش، داغستان، کاباردینو بالکاریا، کاراچایوو چرکس و استان استاوروپول در منطقه قفقاز شمالی و پیرامون آن است.
در منطقه ولگای روسیه نیز جمهوری‌های تاتارستان و باشقیرستان، چند استان دیگر و آستراخان محل زندگی مسلمانان است.
افزون بر مسلمانان روس، شمار زیادی از اتباع کشورهای اسلامی آسیای میانه یا جمهوری‌های شوروی پیش از فروپاشی سال ۱۹۹۱ در سراسر روسیه زندگی می‌کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها