بخش بهداشت و درمان یمن در سایه تجاوزات و محاصره سعودی + فیلم

يکشنبه 7 ارديبهشت 1399 - 14:19

بیمارستان ها و مراکز درمانی استان جوف در شمال شرق یمن به دلیل ادامه محاصره و تجاوز، به شدت دچار کمبود دارو و لوازم پزشکی است.

العالم - یمن

پس از آزادی شهر الحزم از اشغال متجاوزان، دفتر بهداشت این شهر اقدام به بازسازی بیمارستان ها و مراکز درمانی شهر و تجهیز انها با وسایل و تجهیزات لازم کرد.

با توجه به ادامه محاصره و تجاوز، بیمارستان ها و مراکز درمانی استان جوف به شدت دچار کمبود وسایل و تجهیزات و دارو و لوازم پزشکی هستند مخصوصا که شاهد افزایش تعداد بیماران و مجروحان و ادامه حمله به تأسیسات و کادر بهداشتی و پزشکی این استان و در نهایت افزایش آمار مرگ و میر و تشدید رنج اهالی هستیم.

عبد العزیز عمیر، مدیر دفتر بهداشت در استان جوف درباره مشکلات بخش بهداشتی این استان در سایه تجاوز گفت: بخش بهداشت و درمان این استان به دلیل ادامه تجاوزات سعوی آمریکایی دچار کمبود شدید دارو و لوازم پزشکی است. مراکز بهداشتی و درمانی پیوسته مورد حمله قرار می گیرند و حدود 5 مرکز به طور مستقیم هدف قرار گرفته و به کلی نابود شده اند و برخی نیز آسیب های جزئی دیده اند.

بیمارستان الحزم به عنوان تنها بیمارستان دولتی این شهر، با فشارهای شدیدی برای پذیرش بیماران از شهرهای مختلف این استان رو به روست و به رغم کمبود امکانات، پزشکان تمام تلاش خود را برای کاهش رنج بیماران به کار گرفته اند.

پربیننده ترین خبرها