قسد دو مظنون داعشی را در دیر الزور بازداشت کرد

قسد دو مظنون داعشی را در دیر الزور بازداشت کرد
يکشنبه 7 ارديبهشت 1399 - 16:19

نیروهای نظامی کرد سوریه (قسد) دو مظنون داعشی به نام عمر خلیفه الصالح و عبدالکریم عطوان را در منزلی درحومه دیرالزور بازداشت کرده و به مکانی نامعلوم منتقل کردند.

العالم ـ سوریه

منابع موثق تاکید کردند که قسد با پشتیبانی هوایی ائتلاف آمریکایی به منزلی در روستای غریبه الشرقیه در حومه شرقی دیرالزور یورش بردند و سپس بالگردها به سمت میدان نفتی العمر که بزرگترین پایگاه نظامی ائتلاف آمریکایی در دیرالزور به شمار می آید، پرواز کردند.

این منابع توضیح دادند که این حمله پس از حملات اخیر به نیروهای آمریکایی و نیروهای قسد در منطقه صورت گرفت که طی آنها دو نظامی امریکایی و دو تن از عناصر قسد در روستایی از توابع منطقه الصور کشته شدند وخودروی نظامی امریکایی ها در مرزهای اداری میان دو استان الحسکه و دیرالزور هدف گرفت.

به گفته این منابع، گروه تروریستی داعش اخیرا در روستاهای غریبه الشرقیه و غریبه الغربیه به سبب نزدیکی آنها به مرزهای عراق و دشوار بودن کنترل کامل آنها از سوی نیروهای قسد و متحدانشان از نیروهای ائتلاف آمریکایی فعالیت می کند.

این منابع اظهار داشتند که نیروهای آمریکایی هر از گاهی با مشارکت نیروهای قسد در راستای تمرینات نظامی دست به مانورهای نظامی به منظور آماده سازی برای عملیات نظامی در مناطق واقع در نوار مرزی میان سوریه و عراق می زنند؛ این عملیات نظامی بویژه برای هدف گرفتن منطقه تویمین و السروجیه است که داعش در آن فعالیت دارد و گمان می رود که داعش از این نقطه برای انجام عملیات خود علیه نیروهای قسد و آمریکایی ها استفاده می کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها