انتقاد عضو اتحادیه میهنی کردستان عراق از تصمیم‌گیری‌های یک‌جانبه حزب 'بارزانی'

انتقاد عضو اتحادیه میهنی کردستان عراق از تصمیم‌گیری‌های یک‌جانبه حزب 'بارزانی'
دوشنبه 8 ارديبهشت 1399 - 12:36

یک نماینده حزب اتحادیه میهنی منطقه کردستان عراق از یک‌جانبه گرایی حزب دموکرات در تصمیم‌گیری‌‌ها و مذاکرات با بغداد انتقاد کرد.

العالم - عراق

«محمود خوشناو» عضو حزب اتحادیه میهنی منطقه کردستان عراق، گفت که این حزب اجازه نخواهد داد که حزب دموکرات به صورت یک‌جانبه، تحت عنوان نماینده کُردها با بغداد مذاکره کند.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: اتحادیه میهنی کردستان بر خلاف سایر احزاب کُرد، هیچ اسمی را برای تصدی پست وزارتی در کابینه، بر «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر مکلف به تشکیل کابینه تحمیل نکرده است اما در عین حال اجازه نخواهد داد که حزب دموکرات به صورت یک جانبه، تحت عنوان نماینده کُردها با بغداد وارد مذاکره و تصمیم‌گیری شود.

خوشناو از نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه خواست که از مذاکره با یک حزب مشخص و به حاشیه راندن سایر احزاب کرد، پرهیز کند.

«مصطفی الکاظمی» در نهم آوریل جاری پس از انصراف «عدنان الزرفی» از سوی «برهم صالح» رئیس جمهور عراق مامور تشکیل کابینه شد. وی یک ماه فرصت دارد تا کابینه و برنامه دولت خود را برای رأی اعتماد به پارلمان معرفی کند.وی فهرستی از اعضای کابینه خود را در اختیار احزاب سیاسی عراق قرار داده است اما به دلیل اعتراض آنها به این ساختار، وی تهدید کرده که در صورت تداوم فشارها بدون درنگ انصراف می دهد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها