وزیر لبنانی:‌ در اعماق مختلف آب‌های لبنان، منابع گاز وجود دارد

وزیر لبنانی:‌ در اعماق مختلف آب‌های لبنان، منابع گاز وجود دارد
دوشنبه 8 ارديبهشت 1399 - 19:36

وزیر انرژی لبنان امروز اعلام کرد که نتیجه تحقیقات زمین‌شناسی نشان داده که در اعماق مختلف آب‌های لبنان، منابع گازی وجود دارد.

العالم - لبنان

«ریمون غجر» وزیر انرژی و آب لبنان امروز دوشنبه در کنفرانسی خبری از وجود منابع گازی «در اعماق مختلف» (آب‌های) لبنان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، غجر گفت، تحقیقات اولیه و حفاری‌ها در (منطقه) بلوک- ۴ نشان دهنده وجود گاز در اعماق مختلف است.

به گفته این وزیر لبنانی، حفاری‌های انجام شده با عمق ۱۵۰۰ متر در آب‌های لبنان و شکافتن صخره‌هایی با ضخامتی معین، لایه‌ای از نمک یافته است که تحلیل آن اطلاعات بسیار باارزشی برای اکتشاف‌ در این منطقه قلمداد می‌شود.

«بلوک ۹» یکی از حوزه‌های منطقه بزرگ حاوی منابع گاز طبیعی و نفتی لبنان است. این منطقه در ساحل لبنان و آبهای مقابل آن واقع شده که رژیم صهیونیستی مدعی است این منطقه در آب‌های فلسطین اشغالی است. لبنان امیدزیادی به بهره‌برداری از این منطقه و سرمایه‌گذاری روی آن دارد.

وزیر انرژی لبنان همچنین توضیح داد، اطلاعاتی که از چاه شماره یک در منطقه شماره چهار به دست آمده، در بهبود روند تحلیل اقدامات اکتشافی در بلوک شماره ۹ مفید خواهد بود. او از این اطلاعات، به نام ثروتی از اطلاعات یاد کرد که می‌تواند فرصت‌های اکتشاف تجاری در نقا مختلف بلوک-۴ و همچنین بیش از ۶۰ نقطه در طول دریای لبنان (ساحل) ایجاد کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها