هشدار اتحادیه عرب درباره پیامد الحاق کرانه باختری

هشدار اتحادیه عرب درباره پیامد الحاق کرانه باختری
چهارشنبه 10 ارديبهشت 1399 - 05:19

دبیر کل اتحادیه عرب نسبت به طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش هایی از کرانه باختری هشدار داد و گفت: الحاق کرانه باختری به رژیم صهیونیستی، به درگیری های همه جانبه خواهد انجامید.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری فلسطینی معا، احمد ابوالغیط در گفت وگوی تلفنی با «جوسپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، مواضع اروپا در این شرایط را به ویژه در قبال درگیری فلسطینی-اسرائیلی و دیگر نزاع های منطقه ای مهم برشمرد.

وی همچنین نسبت به سیاست های رژیم صهیونیستی و تلاش این رژیم برای الحاق بخش هایی از کرانه باختری و اعلان حاکمیت بر آن و عواقب چنین طرحی هشدار داد.

ابوالغیط یادآورشد که این اقدام می تواند پیامدهای غیرقابل پیش بینی در پی داشته باشد به شعله ور شدن بحران در سراسر منطقه بیانجامد.ا

وی از اتحادیه اروپا خواست ضمن احساس مسئولیت در قبال این موضوع، رژیم صهیونیستی را از چنین طرحی باز دارد.

تصمیم رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش هایی از کرانه باختری، خشم فلسطینیان را بر انگیخته و مخالفت هایی را در محافل بین المللی در پی داشته است.

طرح صلح ترامپ که به معامله قرن معروف شده چند ماه پیش منتشر و موجب خشم فلسطینیان و رد آن از سوی قاطبه جامعه بین‌المللی شد. در این طرح رژیم صهیونیستی مجاز می شود تا شهرک‌های کرانه باختری و منطقه راهبردی دره اردن را به خاک خود منضم کند.

فلسطینیان دولت ترامپ را حامی رژیم صهیونیستی دانسته و از مذاکره با آن خودداری می‌کنند. محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی چهارشنبه پیش (3 اردیبهشت) تهدید کرده بود که اگر تل‌آویو برنامه تصاحب سرزمین‌های کرانه باختری را ادامه دهد، تمامی توافق‌ها با اسرائیل و آمریکا را لغو می‌کند.

پربیننده ترین خبرها