کرملین: سیگنالی درباره رفع تحریم‌های روسیه دیده نمی‌شود

کرملین: سیگنالی درباره رفع تحریم‌های روسیه دیده نمی‌شود
پنج‌شنبه 11 ارديبهشت 1399 - 09:36

سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد، در حال حاضر هیچ نشانه‌ای مبنی بر احتمال رفع تحریم‌های کشورهای غربی علیه مسکو دیده نمی‌شود.

العالم - اروپا

با گذشت 5 سال از اعمال تحریم‌های ضد روسیه آمریکا و اتحادیه اروپا علیه روسیه به دلیل تحولات اوکراین، سخنگوی کاخ کرملین گفته که سیگنالی درباره رفع این تحریم‌ها ارسال نشده است.

به نوشته اسپوتنیک، سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد رئیس‌جمهور روسیه در گفتگو با شرکای خارجی خود درباره برداشته شدن تحریم‌های غرب علیه روسیه صحبتی نکرده است.

«دیمیتری پسکوف» با تاکید بر اینکه هیچ سیگنالی در خصوص رفع تحریمهای ضد روسی کشورهای غربی ارسال نشده است، گفت: «روسیه هرگز موضوعات مرتبط با تحریم‌ها را مطرح نکرده و رئیس‌جمهور روسیه هرگز در صحبتهایش (با طرفهای غربی) موضوع مرتبط با تحریمها را مطرح نکرده است».

سخنگوی ولادیمیر پوتین با اشاره به تداوم ضدیت واشنگتن علیه مسکو افزود: آمریکا هنوز از ایده ایجاد بازدارندگی در برابر روسیه دست برنداشته است.

اظهارات سخنگوی کرملین درباره تحریمها در حالی مطرح شده که آمریکا و اتحادیه اروپا از سال 2014 به دنبال بحران اوکراین و همه‌پرسی الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه، مسکو را به مداخله جویی در اوکراین متهم و علیه این کشور تحریمهایی وضع کردند.

به ادعای آمریکا و اتحادیه اروپا، همه پرسی جدایی کریمه از اوکراین اشغالگری است اما مسکو ضمن رد این اتهام زنیها، الحاق کریمه به روسیه را قانونی و خواست مردم این منطقه خوانده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها