ترامپ: سازمان مواد غذایی و دارویی آمریکا مجوز استفاده از رمدسیویر را صادر کرد

ترامپ: سازمان مواد غذایی و دارویی آمریکا مجوز استفاده از رمدسیویر را صادر کرد
شنبه 13 ارديبهشت 1399 - 07:57

دونالد ترامپ گفت سازمان مواد غذایی و دارویی آمریکا (اف دی ای) مجوز استفاده اضطراری از داروی رمدسیویر، ساینس را برای استفاده بیماران کووید ۱۹ صادر کرده است.

العالم- آمریکا

به گزارش العالم به نقل از آسوشیتدپرس، رمدسیویر نخستین دارویی است که «شواهد روشنی» از تاثیر بر بهبود بیماران مبتلا به کووید ۱۹ نشان داده است. این در حالی است که تاکنون بیش از ۲۳۰ هزار نفر به دلیل ابتلا به این بیماری همه‌گیر در سراسر جهان جان خود را از دست داده‌اند.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید به همراه دنیل اوُدی، مدیر عامل اجرایی شرکت آمریکایی «گیلیاد»، و استفان هان، رئیس سازمان مواد غذایی و دارویی آمریکا ابراز امیدواری کرد این دارو به مهار و کنترل بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ کمک کند.
سازمان مواد غذایی و دارویی آمریکا می‌گوید کارآزمایی‌های بالینی نشان می‌دهد رمدسیویر در حدود ۳۱ درصد دوره بهبود بیماری ابتلا به ویروس جدید کرونا را کوتاه‌تر می‌کند. طبق این گزارش به طور میانگین این دارو در حدود چهار روز دوره بهبود بیماران مبتلا به کووید ۱۹ را کوتاه‌تر می کند.
سازمان مواد غذایی و دارویی آمریکا می‌گوید در حالی این دارو مجوز گرفته است كه اطلاعات کمی در مورد ایمنی و کارایی استفاده از رمدسیویر در دست است. این دارو احتمالا می‌تواند عوارض جانبی مانند کاهش فشار خون و حالت تهوع و استفراغ داشته باشد.
برخی از مقام‌های بهداشتی آمریکا، چین و شمار دیگری از کشورها از زمان شیوع ویروس کرونا از داروی رمدسیویر برای درمان این ویروس جدید کرونا استفاده کرده‌اند. رمدسیویر در اصل برای درمان ابولا ساخته شده بود.

پربیننده ترین خبرها