اینستاگرام حساب کاربری شبکه العالم را مسدود کرد

اینستاگرام حساب کاربری شبکه العالم را مسدود کرد
شنبه 13 ارديبهشت 1399 - 11:41

شرکت آمریکایی فیس بوک در اقدامی علیه شبکه العالم، تمامی حساب های کاربری این شبکه در فیس بوک و اینستاگرام را مسدود کرد.

العالم-آمریکا

در موج جدید اعمال سانسور رسانه ای غرب علیه ایران، فیس بوک صفحه اصلی شبکه العالم را به رغم معتبر بودن آن، روزگذشته در اینستاگرام مسدود کرد و صفحه های ویژه اخبار سوریه و یمن را در فیس بوک حذف کرد و این در حالی است که چند ماه پیش نیز صفحه اصلی شبکه العالم در فیس بوک محدود شده بود.

دیروز، فیس بوک صفحه معتبر العالم در اینستاگرام را به بهانه اینکه این صفحه حدود سه سال پیش تصویر شهید عماد مغنیه را منتشر کرده بود، به یکباره و بدون هیچ هشداری مسدود کرد، این در حالی است که این شرکت معمولا پیش از مسدود کردن صفحه ای برای مدت معین، با اعلام اخطار نسبت به این موضوع هشدار می دهد.

مسئله جالب توجه این است که اگر فرض کنیم که انتشار تصویر شهید عماد مغنیه از نظر اینستاگرام تخلفی است که از سوی صفحه شبکه العالم صورت گرفته است چرا اینستاگرام پس از 3 سال به این مساله واکنش نشان داد؟ و مساله مهمتر اینکه شبکه های خبری دیگری همچون العالم در آزادی کامل تصاویر مرتبط به مقاومت لبنان و فلسطین را منتشر می کنند اما با آنان همچون شبکه العالم تعامل نمی شود.

شایان ذکر است که شرکت فیس بوک چند ماه قبل و همزمان به حمله موشکی ایران به پایگاه اشغالگران آمریکایی عین الاسد در عراق،در پاسخ به شهادت سپهبد قاسم سلیمانی، نیز محدودیت هایی را جهت فعالیت شبکه العالم در فیس بوک اعمال کرد و توئیتر نیز همه حساب های کاربری مربوط به شبکه العالم را مسدود کرده و مانع از ایجاد حساب کاربری جدید توسط این شبکه در توئیتر شد.

این اولین بار نیست که حساب های کاربری العالم در شبکه های اجتماعی مورد سانسور و هجمه قرار می گیرند، چندین سال است که به رغم درخواست های مکرر رسمی شبکه العالم، فیس بوک از اعطای علامت تیک آبی به حساب کاربری این شبکه خودداری می کند.


واقعاً تأسف برانگیز است که آزادی مطبوعات توسط مدعیان دموکراسی و آزادی رسانه، در مقابل دیدگان جهانیان، مصادره شده و جامعه بین المللی در این باره سکوت می کند.

پربیننده ترین خبرها