انصارالله: پیروزی شورای انتقالی در سقطری یعنی تسلیم استان به امارات

انصارالله: پیروزی شورای انتقالی در سقطری یعنی تسلیم استان به امارات
شنبه 13 ارديبهشت 1399 - 14:05

گروه موسوم به «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) تحت حمایت امارات از مذاکره با ائتلاف عربی برای برچیدن تمامی ایست‌های نظامی در مرکز استان سقطری خبر داد.

العالم _ یمن

شورای انتقالی جنوب یمن اعلام کرد که تحولات اخیر در شهر حدیبو مرکز استان سقطری را با فرماندهی نیروهای «الواجب» وابسته به ائتلاف عربی علیه یمن به رهبری عربستان سعودی، بررسی کرده است.

«عبدالله السقطری» از رهبران این شورا در دیدار با فرماندهان ائتلاف سعودی ضمن ابراز تأسف از تحولات نظامی اخیر در سقطری، بر لزوم رفع عوامل تنش‌زا به ویژه برچیده شدن تمامی ایست‌های نظامی در سطح شهر و خارج کردن هر گونه نمادهای نظامی از شهر تأکید کرد.

طبق گزارش شبکه المیادین، شورای انتقالی جنوب یمن همچنین تأکید کرد که فرمانده نیروهای الواجب ائتلاف سعودی در سقطری بر علاقه‌مندی خود برای دور نگه داشتن این استان از هر گونه اقدامی که به ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی در آن منجر می‌شود، تأکید کرد.

او همچنین گفت که برای دستیابی به آرام‌سازی اوضاع، ریشه‌کنی علل و حل مشکلاتی که باعث به وجود آمدن رخدادهای اخیر شد، تلاش خواهند کرد.

شورای انتقالی همچنین از کشته شدن یکی از نظامیان نیروهای جنوبی به ضرب گلوله تک تیراندازان گروه‌های مسلح در سقطری اشاره کرد و افزود که طی ماه اخیر شاهد آدم‌ربایی در مرکز استان سقطری بودیم و ساکنان شهر بر مخالفت با نظامی شدن شهر، آدم‌ربایی، ترورها و راهزنی تأکید کردند.

روز جمعه (دیروز) پس از سیطره نیروهای دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربه منصور هادی» بر چند پایگاه نظامی در سقطری، درگیری‌های شدیدی بین این نیروها و شورای انتقالی جنوبی در این استان رخ داد.

به دنبال این درگیری‌ها، شورای انتقالی بار دیگر بر پایبندی به حکومت خودمختار در استان‌های جنوبی تأکید کرد و افزود که «دولت فاقد مشروعیت هادی، اقدامات نظامی علیه نیروهای جنوبی را با هماهنگی عناصر افراطی تشدید کرده است».

انصارالله: پیروزی هیچ طرفی در سقطری بدون توافق سعودی-اماراتی محقق نمی‌شود

از سوی دیگر «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن تأکید کرد که «پیروز هیچ طرفی بر دیگری در جزیره سقطری هرگز محقق نخواهد شد مگر با توافق سعودی-اماراتی».

او افزود که «پیروزی شورای انتقالی در سقطری به معنای تسلیم استان به افسر اماراتی است و پیروزی الاصلاح نیز به معنای تسلیم آن به افسر سعودی است».

پربیننده ترین خبرها