کشف مهم پمپئو درخصوص هواپیماهای ایرانی در ونزوئلا!

کشف مهم پمپئو درخصوص هواپیماهای ایرانی در ونزوئلا!
شنبه 13 ارديبهشت 1399 - 15:29

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا و «الیوت آبرامز» نماینده ویزه این کشور در امور ونزوئلا درخصوص وجود همکاری های نفتی میان ایران و ونزئولا ابراز نگرانی کرده و از کشورهای جهان خواستند مانع از عبور هواپیماهای ایران برای رسیدن به ونزوئلا از حریم هوایی شان جلوگیری کنند.

العالم _ آمریکا

پمپئو از "رصد" هواپیماهای ایرانی متعلق به شرکت ماهان که در تحریم آمریکا است، در ونزوئلا سخن گفته و خواستار توقف این پروازها شد، اما آبرامز گفت که طبق تخمین های وی هواپیماهای مسافربری ایران تجهیزاتی را برای صنعت نفت[ونزوئلا] می‌آورند و با طلا به خانه بر می‌گردند!

صرف نظر از صحت و سقم تخمین های! آبرامز و بیماری ایران هراسی پمپئو درصورت ایفای نقش ایران در پیشبرد صنعت نفت ونزوئلا ، "اشتباه" آن کجاست؟ ایران و ونزوئلا در تفکرات توهم گونه پمپئو دچار چه خطایی شده اند؟ خطر این همکاری بر روی امنیت و ثبات در جهان چیست؟ که پمپئو و آبرامز درخصوص آن ابراز نگرانی می کنند و از جهان می خواهند که از ورود هواپیماهای ایرانی به ونزوئلا جلوگیری کنند؟ آیا کشورهای مستقل جهان نمی توانند بدون اخذ اجازه از آمریکا با یکدیگر همکاری کنند؟

آمریکا چگونه این حق را به خود می دهد که در امور کشورهای جهان مداخله کرده و علیه هر کشور و شخصی که با سیاستهای استبدادی و قلدرمنشانه واشنگتن مخالف است تحریم های یک جانبه، طالمانه و غیر قانونی اعمال کند؟ حتی پارا از این فراتر گذاشته و آَشکارا خواستار تغییر ساختار و حکومت و شخصیت ها شود، چنانکه آبرامز به عنوان یکی از طراحان اشغال عراق، شخصی را مسئول اجرای تلاش ها و طرح های آمریکا برای سرنگوونی «نیکولاس مادورو» رئیس جمهوری قانونی و مشروع ونزوئلا منسوب کرد و این در حالی است که حتی هکاری های اقتصادی را بین دو کشور ممنوع می داند؟

نمی دانیم دلیل این همه نگرانی آمریکا از پرواز هواپیماهای مسافربری ایران به ونزوئلا چیست؟ آن هم در حالی که بر اساس اظهارات خود پمپئو و آبرامز این هواپیماها نه حامل سلاح بودند نه افراد مسلح، چرا آمریکا تا به این اندازه ایران می ترسد؟ ایرانی که طبق ادعاهای ترامپ و پمئو پس از تحریم های بی سابقه ضعیف شده است؟ این بدان معنا نیست که هراس ترامپ و اطرافیانش از ایران ناشی از عدم اعتماد آنها به نتایج سیاست های آمریکا در قبال ایران است؟

سخنان پومپئو و آبرامز به طور واضح نشانگر طرف ضعیف در روابط ایران و آمریکا بود، همچین نشانگر منطق زورگویانه و تهاجمی طرف راست گرای افراطی صهیونیستی- آمریکا در تعامل با کشورها و ملت هابود، منطقی که وجود یک کشور مستقل و دارای حاکمیت را بر نمی تابد و در نظرش کشورها دو دسته هستند: یا "گاو شیر ده " یا "تروریست".

پربیننده ترین خبرها