اوضاع در شمال سامرا پس از شبیخون داعش تحت کنترل است/ منطقه در محاصره کامل نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی/ الحشد الشعبی در تعقیب باندهای تروریستی داعش

اوضاع در شمال سامرا پس از شبیخون داعش تحت کنترل است/ منطقه در محاصره کامل نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی/ الحشد الشعبی در تعقیب باندهای تروریستی داعش
شنبه 13 ارديبهشت 1399 - 16:21

به دنبال حمله غافلگیرانه دیشب عناصر تروریستی داعش به نیروهای الحشد الشعبی در استان صلاح الدین (شمال بغداد)، مراجع امنیتی عراق تاکید کردند که اکنون اوضاع در شمال سامرا تحت کنترل کامل امنیتی است.

العالم ـ عراق

فرمانده عملیات امنیت استان صلاح الدین، فرماندهی مشترک نظامی و فرماندهی الحشد الشعبی به علاوه سخنگوی رسمی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در بیانیه ها و اظهارات رسانه ای مختلف، به شهروندان عراقی اطمینان داده اند که اوضاع تحت کنترل امنیتی است.

سرلشکر «محسن حاتم» فرمانده عملیات امنیت صلاح الدین در بیانیه ای تاکید کرده است که نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی کل منطقه «مکیشیفه» در شمال سامرا را محاصره کرده و تعقیب باندهای تروریستی داعش را در این منطقه آغاز کرده اند.

سرلشکر «عبدالکریم خلف» سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق نیز گفت که الحشد الشعبی با پشتیبانی نیروهای زمینی و هوایی ارتش، در زمان حاضر تعقیب و سرکوب عناصر داعش را در منطقه آغاز کرده اند.

در همین راستا فرماندهی مشترک نظامی عراق نیز اعلام کرده که نیروهای مشترک نظامی و الحشد الشعبی عملیات وسیع جست و جوی باقیمانده نیروهای داعش را در منطقه مکیشیفه آغاز کرده اند.

این فرماندهی تاکید کرد که نیروهای عراق در جریان عملیات بازرسی و جست و جوی منطقه به اطلاعات مهم امنیتی دست یافته است.

فرماندهی مشترک بدون اشاره به ماهیت این اطلاعات افزوده است که نیروهای امنیتی اطلاعات کاملی از بقایای داعش به دست آورده و تعقیب آنها را حسب دستورات و نقشه های طراحی شده، آغاز کرده اند.

یکی از کارشناسان برجسته امنیتی عراق نیز ارتباط دادن این حمله به مساله ورود سرکرده جدید داعش به داخل خاک عراق بی ربط دانسته و تاکید کرده است که «عبدالله قرداش» همچنان در یک کشورعربی دیگر متواری است.

«فاضل ابورغیف» در صفحه شخصی خود در توییتر اضافه کرد که قرداش به عنوان جانشین «ابوبکر البغدادی» (سرکرده سابق داعش که سال گذشته در داخل سوریه به هلاکت رسید) همچنان می کوشد برای جلب توجه رسانه ها دست به اقدامات تروریستی بزند.

مدیرکل اطلاع رسانی و رسانه در الحشد الشعبی نیز در صفحه شخصی خود در توییتر نوشته است که حمله بزرگ گروه های تروریستی ضد الحشد الشعبی با ناکامی به پایان رسیده است.

«مهند العقابی» افزوده که باندهای تروریستی داعش برنامه ای برای به دست گرفتن کنترل بخش زیادی از اراضی استان صلاح الدین داشتند و اگر چنین اتفاقی می افتاد، آغازی برای بازگشت تروریسم به شهرهای عراق بود.

وی آخرین آمار شهدای این حادثه را ۱۱ شهید و ۲۰ زخمی از نیروهای الحشد الشعبی و امنیتی عراق اعلام کرده است.

به گزارش ایرنا، گروه تروریستی داعش جمعه شب به طور همزمان در منطقه «مکیشیفه» و «بلد» در شمال و جنوب سامراء دست به حمله غافلگیرانه به نیروهای الحشد الشعبی زد که با واکنش و رویارویی سریع این نیروها مواجه شد.

پربیننده ترین خبرها