رابطه ترامپ و بن سلمان، رابطه ارباب و رعیت

رابطه ترامپ و بن سلمان، رابطه ارباب و رعیت
شنبه 13 ارديبهشت 1399 - 17:10

منابع آگاه گفتند که دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی را تلفنی تهدید کرد که در صورتیکه تولید نفت خود را کاهش ندهد، مانع تصویب قانون خروج نیروهای آمریکایی از عربستان سعودی در مجلس سنای آمریکا نخواهد شد.

العالم – کشکول

این منابع افزودند: بن سلمان آنقدر از این تهدید ترامپ ترسیده بود که از دستیارانش خواست از اتاق خارج شوند تا وی بقیه گفت وگویش را محرمانه با ترامپ انجام دهد.

یک هفته قبل از این مکالمه، کوین کریمر و دان سلیوان سناتورهای جمهوریخواه پیشنهاد کرده بودند که در صورتیکه ریاض تولید نفت خود را کاهش ندهد، آمریکا تمام نیروهای نظامی، موشکهای پاتریوت و پدافندهای ضد موشکی خود را از عربستان سعودی خارج کند.

دان برویلیت وزیر انرژی آمریکا نیز گفت که ترامپ حق دارد از هر وسیله ای برای حمایت از تولیدکنندگان نفت آمریکایی استفاده کند.

به راستی ساختار سیاسی آل سعود تهوع آور است چرا که رابطه اش با آمریکا به ویژه در دوران ملک سلمان و پسرش مانند رابطه رعیت با اربابش است.

عربستان سعودی خود را پایگاه جهان اسلام و ابرقدرت اسلامی و عربی می داند اما حاکمانش رعیتی بیش در برابر ارباب آمریکایی شان نیستند.

هر بار ترامپ با مشکلی مواجه شود یا به اصطلاح نیازمند پول باشد، بن سلمان را به هر شکل که بخواهد تهدید می کند و ولیعهد نیز مانند فردی زبون هر چه او می گوید را می پذیرد تا بتواند تاج و تختش را حفظ کند، به خاطر این زبونی بن سلمان، خزانه عربستان سعودی به ابزاری برای ایجاد فرصتهای شغلی برای بیکاران آمریکایی تبدیل شده است، خریدهای تسلیحاتی نجومی عربستان سعودی، اقتصاد ویران آمریکا را نجات داد، قرارداد ترامپ برای تصفیه آرمان فلسطین با پول عربستان سعودی در حال انجام است و نهایتا، ارباب ترامپ به رعیتش بن سلمان امر فرموده که تولید نفت خود را کاهش دهد تا صنایع نفت آمریکا را از ورشکستگی نجات دهد، به همین دلیل با جرات می توان بن سلمان را عامل اصلی پیروزیهای دیپلماتیک، سیاسی و اقتصادی ترامپ در جهان دانست.

پربیننده ترین خبرها