افغانستان هیأتی را برای بررسی ادعای کشته شدن مهاجران در مرز ایران انتخاب کرد

افغانستان هیأتی را برای بررسی ادعای کشته شدن مهاجران در مرز ایران انتخاب کرد
شنبه 13 ارديبهشت 1399 - 22:35

سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان اعلام کرد: هیأتی را برای بررسی ادعای رسانه های افغانستان مبنی بر کشته شدن شماری از مهاجر غیر قانونی افغان در امتداد رودخانه هریرود در خاک ایران انتخاب کرده است.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش ایرنا، محمد حنیف اتمر روز شنبه در صفحه فیسبوک نوشت که معاون سیاسی وزارت خارجه افغانستان ادعای افرادی را که گفته اند توسط سربازان مرزی ایران به رودخانه هریرود انداخته شده اند و بر اثر آن شماری از این افراد جان باخته اند.

برخی رسانه ها ویدئویی را منتشر کرده اند که شخصی مدعی شده افرادی به صورت غیر قانونی وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شده و پس از بازداشت توسط نیروی مرزی ایران به رودخانه انداخته شدند.

سرپرست وزارت خارجه افغانستان نیز در صفحه خود نوشته است که با دریافت گزارش های رسانه‌ها مبنی بر کشته شدن مسافران افغان در امتداد مرز با ایران، خواستار تحقیقات همه جانبه است.

جیلانی فرهاد سخنگوی استاندار هرات افغانستان هم صبح امروز به رسانه های محلی این کشور گفته بود که تاکنون ۳ جسد به شهر هرات انتقال داده شده است.

ایران و افغانستان بیش از ۸۰۰ کیلومتر مرز مشترک دارند که شماری از افغان ها در سالهای گذشته و اکنون بصورت قاچاق برای یافتن کار وارد خاک ایران می شوند که گاهی با برخورد سربازان ایرانی مواجه می شوند، زیرا قاچاقچیان مواد مخدر نیز از همین مناطق برای انتقال مواد مخدر استفاده می کنند و شناسایی آنها بسیار دشوار است.

پربیننده ترین خبرها