حرکت کاروان خودروهای معترضان لبنانی از بیروت تا طرابلس

حرکت کاروان خودروهای معترضان لبنانی از بیروت تا طرابلس
يکشنبه 14 ارديبهشت 1399 - 18:27

معترضان لبنانی روز یکشنبه برای حضور در تظاهرات علیه اوضاع اقتصادی و گرانی در کشور با خودروهای خود از بیروت پایتخت به سمت شهر طرابلس در شمال این کشور حرکت کردند.

العالم - لبنان

به گزارش خبرنگار روسیا الیوم از لبنان، ده‌ها خودرو صبح امروز از پایتخت به سمت طرابلس در شمال لبنان رفتند تا در اعتراضاتی شرکت کنند که قرار است شامگاه امروز در طرابلس برگزار شود.

اعتراضات مردمی در لبنان بار دیگر از آغاز این هفته در این کشور شروع شده است. این در حالی است که دولت لبنان خواستار دریافت کمک مالی از صندوق بین‌المللی پول با هدف تامین بودجه طرح نجات کشور شده که کابینه جدید به ریاست حسان دیاب آن را تصویب کرده است.

پس از تصمیم دولت لبنان برای دریافت وام از صندوق بین‌المللی پول جهت بهبود اوضاع رو به وخامت اقتصاد این کشور، خیابان‌های لبنان بار دیگر صحنه اعتراض مردم شده است.

مرحله اول اعتراضات مردم لبنان به فساد اقتصادی مدیران دولتی و گرانی در ۱۷ اکتبر ۲۰۱۹ (۲۵ مهر ماه ۱۳۹۸) آغاز شد که نتیجه آن استعفای سعدالدین حریری نخست وزیر در پنجم آبان ماه همان سال بود.

با وجود شیوع بیماری کرونا در این کشور، اعتراضات مردم لبنان به شرایط و اوضاع اقتصادی به ویژه کاهش شدید ارزش لیره واحد پول این کشور، دوباره شروع شده است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها