دیدار فرستاده سازمان ملل با مقام یمنی درباره مقابله با کرونا

دیدار فرستاده سازمان ملل با مقام یمنی درباره مقابله با کرونا
دوشنبه 15 ارديبهشت 1399 - 14:18

در دیدار فرستاده سازمان ملل در یمن با نخست‌وزیر دولت نجات ملی درباره نقش سازمان ملل و جامعه بین‌المللی در مقابله با ویروس همه‌گیر کرونا در یمن بحث و رایزنی شد.

العالم - یمن

«لیز گراندی» فرستاده امور بشردوستانه سازمان ملل در یمن با «عبدالعزیز صالح بن حبتور» نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن دیدار کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «سبأ»، در این دیدار درباره نقش سازمان ملل و جامعه بین‌الملل در مقابله با ویروس همه‌گیر کرونا در یمن بحث و رایزنی شد.

در دیدار مذکور تأکید شد: سازمان بهداشت جهانی، یونیسف و پزشکان بدون مرز باید به مسؤولیت خود در حمایت از بخش بهداشتی یمن از طریق تهیه محلول‌های آزمایش، تب سنج و دستگاه تنفس برای مقابله با ویروس کرونا عمل کنند.

همچنین بر اهمیت بسیار تصمیم‌ها و اقدامات پیشگیرانه دولت نجات ملی یمن برای جلوگیری از شیوع کرونا در مناطق گسترده تأکید شد.

در پایان دیدار بار دیگر اعلام شد، مسؤولیت اصلی در این باره بر عهده سازمان ملل و سازمان‌های مربوطه است و باید وضعیت بخش بهداشتی یمن را بهبود ببخشند.

وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن هفته گذشته به اظهارات لیز گراندی در خصوص کمک‌های این سازمان به یمن در مقابله با کرونا واکنش نشان داد.

وزارت بهداشت یمن اعلام کرد: گراندی گفته که ۲۰۸ دستگاه تنفس مصنوعی در یمن توزیع شده و این در حالی است که تنها ۹۸ دستگاه بوده و از دو سال پیش برای بیماری‌های دیگر درخواست شده بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها