دو سرباز عراقی در حمله داعش در شهر الحویجه به شهادت رسیدند

 دو سرباز عراقی در حمله داعش در شهر الحویجه به شهادت رسیدند
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 - 08:22

در حمله گروه تروریستی داعش به یکی از روستاهای شهر الحویجه در استان کرکوک دو سرباز عراقی به شهادت رسیدند.

العالم - عراق

دو سرباز عراقی در حمله گروه تروریستی داعش به روستای الحلوات از توابع شهر «الحویجه» در استان کرکوک به شهادت رسیدند.

اخیرا گروه تروریستی داعش حملات پراکنده‌ای را در برخی استان‌های عراق کلید زده است. اواخر هفته گذشته و در جریان حملات عناصر داعش به نیروهای سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) در منطقه «المکیشفیه» در استان صلاح الدین، 10 نفر از این نیروها به شهادت رسیدند.

با توجه به افزایش حملات داعش، در یک اقدام مشکوک و سازمان یافته، شماری از نمایندگان و سیاستمداران استان صلاح الدین و برخی از استانهای شمالی و غربی عراق خواستار اخراج نیروهای الحشد از شهرهای اهل‌تسنن شدند و از دولت فدرال خواستند که برای تضمین امنیت این مناطق و استانها، همچنان از نیروهای اشغالگر آمریکایی استفاده کنند.

کارشناسان بر این باور هستند که حوادث این روزهای استانهای شمالی و غربی عراق، یادآور حادثه سقوط موصل در سال 2014 است و هم اکنون شاهد همان نمایش، همان گفتمان فرقه‌گرایانه و همان ناتوانی نیروهای امنیتی در کنترل وضعیت هستیم.

ناظران می‌گویند که تفاوت رخدادهای سال 2014 با 2020 در این است که در سال 2014، اشغالگران آمریکایی که از سال 2011 از عراق خارج شده بودند، به بهانه مبارزه با داعش بازگشتند، ولی این بار، سناریوی حملات داعش، ابقا و استقرار نیروهای اشغالگر آمریکایی را تثبیت می‌کند؛ نیروهایی که پارلمان عراق، مصوبه اخراج آنان را تصویب کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها