درخواست ساف از جامعه بین المللی برای مقابله با تعرض رژیم صهیونیستی به حرم ابراهیمی

درخواست ساف از جامعه بین المللی برای مقابله با تعرض رژیم صهیونیستی به حرم ابراهیمی
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 - 18:58

سازمان آزادی بخش فلسطین خواستار ورود جوامع و نهادهای بین المللی برای مقابله با شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اطراف حرم ابراهیمی شد.

العالم - فلسطین اشغالی

موج محکومیت‌ها برای اعلام مخالفت با طرح رژیم اشغالگر در تسلط بر حرم ابراهیمی در شهر الخلیل ادامه دارد و کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین، مداخله بین المللی برای مهار این سرکشی رژیم صهیونیستی و جلوگیری از جنگ علیه حرم ابراهیمی و بخش قدیمی الخلیل را خواستار شد.

«احمد سعید التمیمی» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین تاکید کرد که تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای تحمیل سلطه خود بر حرم و بخش قدیمی شهر از طریق موافقت نهایی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با طرح شهرک‌سازی در اطراف حرم ابراهیمی، جنایتی جدید، خصمانه و تحریک آمیز علیه مقدسات، تاریخ و شهروندان فلسطینی است و جهان آزاد و جمعیت‌های حقوق بشر باید برای مقابله با این تجاورگری احساس مسئولیت کنند.

التمیمی از نهادهای مرتبط با حفظ آثار باستانی، نهادهای حقوق بشری و به خصوص سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد خواست تا از مسجد ابراهیمی، مسجد الاقصی و مابقی مقدسات اسلامی و مسیحی در عمل و نه حرف دفاع کنند و جنایات اشغالگران و تجاوزها و تخلفات آنها را افشا کنند که باعث می‌شود ماهیت متمایز شهرهای فلسطین به ویژه شهرهای بیت المقدس و الخلیل تغییر کند.

«نفتالی بنت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز یکشنبه با اجرای پروژه عظیم شهرک‌سازی در نزدیکی حرم شریف ابراهیمی موافقت کرد.

این طرح شامل مصادره اراضی فلسطینی در الخلیل برای احداث خیابان ویژه صهیونیست‌هایی است که قصد بازدید از حرم ابراهیمی را دارند.

از سال ۱۹۹۴ به دنبال قتل عام ۲۹ نمازگزار فلسطینی توسط یک صهیونیست در حرم ابراهیمی، این مکان مقدس به دو بخش ویژه مسلمانان و یهودیان تقسیم‌بندی شده است.

تشکیلات خودگردان فلسطین بارها اعلام کرده است که طبق توافق صورت گرفته در توافقنامه اوسلو مربوط به سال ۱۹۹۳، حرم ابراهیمی و اداره آن از اختیارات شهرداری الخلیل و نه رژیم صهیونیستی است.

پربیننده ترین خبرها