چرایی همزمانی حمله آلمانی آمریکایی صهیونیستی به محور مقاومت

چرایی همزمانی حمله آلمانی آمریکایی صهیونیستی به محور مقاومت
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 - 22:16

عبدالباری عطوان نویسنده معروف عرب اخیرا مقاله ای در روزنامه رای الیوم درباره همزمانی «اقدام آلمان در زمینه درج نام حزب الله لبنان در فهرست تروریسم با حملات هوایی و موشکی رژیم صهیونیستی به اهدافی در خاک سوریه» نوشت.

العالم – مقاله

وی در این مقاله، این همزمانی را عجیب ندانست و نوشت: این تصمیم آلمان به خاطر فشارهای شدید آمریکا و رژیم صهیونیستی در چارچوب طرح آنان برای فشار بر ایران و گروه های مقاومت در سوریه، عراق، لبنان و یمن، همزمان با موفقیت ایران در زمینه قراردادن یک ماهواره نظامی در مدار زمین اتخاذ شد چرا که این ماهواره قادر است تمام تحرکات نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی در خاورمیانه را رصد کند.

از سوی دیگر، ادعای آلمان برای توجیه این اقدام مبنی بر اینکه حزب الله قصد داشته از خاک این کشور حملات تروریستی انجام دهد، دروغ است به این دلیل که حزب الله همواره رابطه ای خوب با آلمان داشته و حتی آلمان میانجی میان حزب الله و رژیم صهیونیستی برای مبادله اسرا بوده، لذا حزب الله لبنان تاکنون هیچ اقدامی نه فقط علیه رژیم صهیونیستی بلکه علیه هیچ طرفی در خاک آلمان یا اروپا انجام نداده که نشان می دهد این تصمیم آلمان، نه آلمانی بلکه آمریکایی صهیونیستی بوده است.

فراموش نکنیم که آمریکا، مدتی قبل اقدام به ضربه زدن به اقتصاد لبنان کرد تا مردم را علیه حزب الله شورانده و باعث شود زمینه برای جنگ داخلی جهت تضعیف حزب الله یا خلع سلاح آن فراهم شود اما این توطئه نیز با تشکیل کابینه به ریاست حسان دیاب با شکست مواجه شد لذا پس از آن بود که آمریکا با همکاری رژیم صهیونیستی، آلمان را وادار کرد نام حزب الله را در فهرست تروریسم قرار دهد تا به اصطلاح هواداران آن قادر به حمایت از مقاومت و این حزب در اروپا نباشند.

همزمان، حملات موشکی و هوایی صهیونیستی به سوریه آنهم با سوء استفاده از مشغولیت جامعه جهانی به موضوع مبارزه با ویروس کرونا انجام شد که 3 هدف را دنبال می نمود:

1 – وادارسازی ایران به خارج کردن تمام نیروها و مستشاران نظامی و گروههای شبه نظامی اش از سوریه.

2 – گسترش دامنه حمله به اهداف ایران، سوریه و حزب الله برای وادار کردن این سه طرف به پاسخگویی، تا بهانه لازم برای آغاز یک جنگ تمام عیار آمریکا علیه ایران، سوریه و لبنان فراهم شود.

3 – ایجاد اختلاف میان سوریه و ایران تا دمشق از ایران بخواهد نیروها، مستشاران و گروههای شبه نظامی اش را از سوریه خارج کند.

اما این توطئه آمریکایی صهیونیستی با شکست مواجه خواهد شد به این دلیل که اتحاد ایران و سوریه قوی تر از آن است که با چنین حملاتی از هم گسسته شود به ویژه که سوریه پیشتر از این، هدایای عربی دهها میلیارد دلاری برای قطع ارتباط با ایران را رد کرده بود.

همچنین آمریکا و رژیم صهیونیستی می دانند ایران که پهباد آمریکایی را بر فراز تنگه هرمز سرنگون کرد و پایگاه عین الاسد آمریکا در عراق را در پاسخ به شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در هم کوبید، قادر است به حملات صهیونیستی به سوریه نیز پاسخ دهد اما ایران ثابت کرده که جنگ طلب و آغازگر جنگ نبوده و فقط در صورت ضرورت، پاسخی قاطع و دندان شکن به دشمن خواهد داد.

البته رویارویی محور مقاومت با آمریکا و رژیم صهیونیستی حتمی است، فقط مساله، مساله زمان است اما آمریکا و رژیم صهیونیستی بهایی گراف در هر جنگ آتی خواهند پرداخت و محور مقاومت پیروز خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها