پومپئو به رژیم صهیونیستی سفر می کند/ احتمال به رسمیت شناختن حاکمیت اشغالگران بر دره اردن و شهرک های کرانه باختری

پومپئو به رژیم صهیونیستی سفر می کند/ احتمال به رسمیت شناختن حاکمیت اشغالگران بر دره اردن و شهرک های کرانه باختری
پنج‌شنبه 18 ارديبهشت 1399 - 17:26

شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا هفته آینده برای سفری یک روزه راهی فلسطین اشغالی می شود.

العالم - فلسطین اشغالی

این شبکه به نقل از منابع سیاسی که خواستند نامشان فاش نشود، افزود که پومپئو در این سفر با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و بنی گانتز رهبر حزب آبی سفید دیدار خواهد کرد.

زمان دقیق این سفر اعلام نشده است ولی روزنامه صهیونیستی معاریو در این زمینه نوشته که به احتمال زیاد این سفر چهارشنبه آینده انجام خواهد شد.

هدف از این سفر نیز به طور رسمی هنوز اعلام نشده اما کارشناسان معتقدند پومپئو در این سفر درباره موضوع حاکمیت رژیم صهیونیستی بر دره اردن و شهرک‌های صهیونیست نشین کرانه باختری با مقامهای رژیم گفتوگو خواهد کرد.

همزمان، نفتالی بنت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت که 1100 واحد مسکونی جدید در شهرک صهیونیست نشین افرات در جنوب بیت لحم در کرانه باختری ساخته خواهد شد.

این در حالی است که دیوید فردمن سفیر آمریکا در رژیم صهیونیستی از آمادگی کشورش برای به رسمیت شناختن حاکمیت تل آویو بر منطقه غور اردن و شهرکهای صهیونیست نشین در هفته های آینده خبر داد.

وی در گفت وگو با روزنامه "اسرائیل الیوم" به مناسبت دومین سالگرد انتقال سفارت آمریکا به قدس افزود: واشنگتن در قبال به رسمیت شناختن این حاکمیت، هیچ شرطی را بر اسراییل تحمیل نمی کند و حاکمیت اسراییل بر مناطق مندرج در طرح ترامپ را به رسمیت خواهد شناخت.

پربیننده ترین خبرها