پیشنهاد عجیب AFC برای برگزاری انتخابی جام جهانی به صورت متمرکز در یک کشور

پیشنهاد عجیب AFC برای برگزاری انتخابی جام جهانی به صورت متمرکز در یک کشور
شنبه 20 ارديبهشت 1399 - 09:40

کنفدراسیون فوتبال آسیا برای پایان دادن مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 به دنبال برگزاری مسابقات به صورت متمرکز در یک کشور است.

العالم ـ آسیا

کنفدراسیون فوتبال آسیا در حال بررسی است تا ادامه مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 و جام ملت های آسیا 2023 چین را هم به صورت متمرکز برگزار کند تا بتواند در کمترین زمان ممکن و بدون نیاز به جابه جایی زیاد در ایام کرونا پرونده مرحله اول این بازی ها را ببندد.

AFC پیشنهاد داده تا هر گروه به میزبانی یک کشور بازی هایش را انجام دهد. البته این پیشنهاد AFC باید از سوی اعضای خود مورد موافقت قرار بگیرد و در نهایت فیفا حکم نهایی را درباره این پیشنهاد خواهد داد.

با توجه به سابقه عملکرد کنفدراسیون فوتبال آسیا عليه ايران و پایمال کردن حق فوتبال ایران به خاطر نفوذ کشورهای عربی غیر همسو با کشورمان، بی شک در صورت نهایی شدن این طرح ایران بار دیگر قربانی ضد و بندهای این نهاد فوتبالی آسیایی خواهد شد. بعید نیست در این صورت مصوب کنند که ایران مثلا باید بازی هایش را در عربستان برگزار کند.

البته برخی ها با نگاه خوشبینانه معتقدند که این پیشنهاد باعث می شود تا بازی های ملی به بهترین و سریع ترین شکل ممکن به اتمام برسد و به فدراسیون های آسیا این فرصت را می دهد تا با فراغ بال بیشتری بازی های لیگ داخلی خود را کامل کنند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها